Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Konferenciára készülve

Konferenciák előtt: 7 networking tipp

Az amerikai könyvtárosok országos találkozójuk előtt praktikus tanácsokkal látják el a konferencia résztvevőit. A kapcsolatteremtés néhány eleme olvasható alább.
  1. Tervezz! Állást keresel? Meg akarsz ismerkedni hasonló érdeklődésű kollégákkal? A konferencia rövid ideje sokkal jobban hasznosítható valóban fontos kapcsolatok kiépítésére, ha tervezzük networking stratégiánkat. Mindig legyen nálunk névjegykártya, és ne felejtsük el elkérni másokét sem.
  2. Légy társasági lény! A konferenciákon rengeteg a társasági esemény, fogadás, reggeli, party - a legjobb lehetőség ismerkedésre az informális légkör és a környezet miatt.
  3. A megszólítás ereje. Szólítsd meg a közeledben lévőket, kezdeményezz beszélgetést! Mutatkozz be és tegyél fel kérdéseket munkájukról, a konferenciáról, stb! Könnyebb lesz beszélni velük, ha legközelebb összefuttok a konferencián vagy egy másik helyszínen.
  4. Lépj ki a kényelmi zónádból! Újoncként a szakmában a legegyszerűbb a passzív szerepet választani és arra várni, hogy mások kezdeményezzenek. A tapasztalattal rendelkező könyvtárosok régi barátként üdvözlik egymást, és óhatatlanul is klikkekbe tömörülnek. Átmenetileg társasági lénnyé válva a kívülről zártnak tűnő körök új lehetőségeket nyithatnak meg a későbbiekben.
  5. Teremts kapcsolatokat mások között! Bizonyára ismersz egy-két embert, akikkel együtt dolgozol munkahelyen, bizottságban, stb., hozd össze őket! Ha épp egy régi munkatársaddal beszélgetsz, és belép egy ismerős, mutasd be őket egymásnak. Nemcsak a kínos helyzettől szabadulsz meg, hanem esetleg valaki számára fontos kapcsolatot hozhatsz létre. Nagy létszámú konferenciákon az ilyen apró kedvességek teszik a közösséget barátivá.
  6. Legyen folytatás! A konferencia után következik a fontosabb rész: az ismeretség ápolása. A nagyszerű ötletből semmi nem lesz, ha nem lépünk tovább. Az igazán fontos új kapcsolataidnak küldj egy emailt, és például említsd meg, hogy milyen jó volt velük beszélni XYZ témáról. Aztán, ki tudja, milyen lehetőség adódik a jövőben...
  7. Érezd jól magad! A networking ne legyen megterhelő feladat. Az ügyes kapcsolatteremtők olyan könnyedséggel mozognak a terepen, mintha szórakozásból lennének ott. Vagyis ne görcsölj, légy önmagad, és legfőképpen, töltsd kellemesen az időt. Végtére is, mi a legrosszabb, ami bekövetkezhet? (ref.: HWJ) (2011. máj. 13.) ACRlog

Konferenciára készülve

Hogyan válhat egy konferencia leginkább hasznunkra? - Kérdezték felkészítésként a Special Libraries Association (amerikai szakkönyvtáros egyesület) vezetőségi tagjai, Ann Sweeney és Ruth Wolfish, a szervezet konferenciája előtt. Néhány tétel javaslataikból:
  • Azonos időpontban két párhuzamos előadást nézz ki. Így ha túl sok embert látsz az egyik szekcióban, vagy pedig rájössz közben, hogy az előadásminőség alulmúlja várakozásaidat, át tudsz menekülni a másik szekcióba.
  • Érdemes részt venned néhány, fő érdeklődési területeden kívül eső szekcióban.
  • Szerelkezz fel 50-60 névjegykártyával, hogy könnyen adhassál azoknak, akikkal kapcsolatot szeretnél fenntartani.
  • Előlre ülj, hogy [jól láss, adott esetben tudj jó fitókat készíteni - MG], jól lásson az előadó. [Emellett megfontolhatod, hogy oldalra ülsz, mert gyatra előadás esetén könnyebben tudsz menekülni. - MG] Ne félj felszólalni, kérdést feltenni, észre vétetni magadat - hálózatot építve. (No persze, ha van értelmes mondanivalód, mert pl. behízelgő szöveggel az ellenkezőjét éred el - MG)
  • Ne az ismerőseid mellé ülj be, hanem csak úgy. Állj szóba pl. a melletted ülővel - ki tudja, hova vezethet a kapcsolatfelvétel.
  • Tervezzük meg, kivel találkozunk, s akár: melyek lesznek fő témáink - ugyanakkor hagyjunk lehetőséget a meglepetéseknek is. A tervezést a helyszínen is folytathatjuk, ha nem várt arcok és témák kerülnek elő.
  • Ha van érdekes előadástéma vagy előadó, jól tesszük, ha áttekintjük a témát, az előadó fontosabb korábbi megnyilvánulásait. Ez a tudás jól jön társalgás vagy vita közben. Jó esetben a konferenciaszervező ezeket az adatokat előre megadja honlapján vagy blogján, tehát az előadás így egy szakmai párbeszéd csúcspontjává válik. - Persze, ha tényleg érdekes a téma, és hozzá tudnak, hozzá mernek vagy akarnak szólni a résztvevők.
  • Nem mindig csak a szó szerint elhangzó szöveget érdemes figyelni. Ennél a legtöbbször sokkal tanulságosabb azokat a metajeleket felfedezni - legyen az előadás vagy egyszerű beszélgetés - melyek a beszélő rejtett(ebb) szándékaira utalnak. Pl. hogy mennyire hisz abban, amit mond. Az egyes érvek - ha vannak - érzelmeken vagy érveken alapulnak. Milyen utalásokat tesz. Használ-e mások által korábban elhangzott jellegzetes kifejezéseket, és kiét? E metajelek alátámaszthatják, vagy akár hitelteleníthetik is a mondandóját. [Egy korábbi vándorgyűlési elemzés: Vándorgyűlési pontok - nagyító alatt link - MG]
  • Térképezzük fel a helyszín közelében a kávézókat, kocsmákat, melyek alkalmasak a kötetlen beszélgetésekre. Ha gyengék az előadások, ilyen módon hasznosabban is lehet tölteni az időt. A protokoll jellegű előadásokon ritkán hangzik el egetrengető dolog, vagy ha mégis, a híradásokban később majd úgyis ezek lesznek olvashatók.
  • Rutinos, mondandójukban biztos előadók reagálnak a hallgatók belekérdezéseire, sőt akár provokálják az interakciót. Ezt konzervatívabb hagyományok között inkább neveletlenségnek veszik, és gyakran az előadás utáni kérdésekre sem hagynak időt. A kereteket azonban érdemes feszegetni. Akkor szóljunk közbe, ha feltehetően másoknak is segítünk - pl. pontosítás kérésével.
  • Névjegycsere után jegyezzük fel a kártya hátára, hogy az illetővel hol találkoztunk, esetleg hogy miről beszéltünk (fél év múlva nem biztos, hogy emlékszünk már a részletekre). (2009. július 08.) Librarians of Fortune

Hogyan készülj konferenciára a közösségi média korában?

Konferencián legalább fele időmet személyes beszélgetésekkel töltöm. Webes naptáramban (Calendarly, YouCanBook.me) szabaddá teszem a találkozásokra szánt időpontokat, melyek linkjét elküldöm azoknak, akikkel találkozni szeretnék. Az ő listájukat nemcsak a konferenciahonlapról szerzem be, hanem a Twitteren is nézem, ki ír a rendezvényről. Ha olyannal szeretnék találkozni, akit még nem ismerek, megnézem előbb profilját a LinkedIn-en [vagy a Facebook-on].
A konferencián legyél Te az a hős, aki megmented az egyedül étkezőket.
Foglalj asztalt a konferencia estéin egy-egy vendéglátóhelyen, melyet rögzíts eseményként [pl. a Facebook-on]. Fontold meg, hogy a meghívandókkal közölsz egy témát. Írd meg nekik, hogy korlátozott számban vendégeket is hozhatnak. A résztvevők számát kontrollálhatod az elektronikus esemény oldalán.
Ha egyes embereket hívsz találkozóra, küldhetsz ebédmeghívást, de megbízhatsz konspirátorokat is, hogy hozzanak néhány érdekes embert magukkal.
  • Használj névjegykártyát tevékenységed bemutatásához! - Konferenciákon sok névjegykártyát cserélhetek. Készíttettem olyan matricákat, amelyeket az általam gyakran ajánlott cikkeim rövid linkjét tartalmazzák. Ezeket névjegyemre ragasztom az éppen felhozott téma szerint.
  • Teremts új kapcsolatokat! Hazafelé tartva a begyűjtött névjegyeket feldolgozom, adataikat beteszem (Evernote) elektronikus cím- és adattárba. Az Evernote beépített névjegykártya-olvasót kínál. A LinkedIn-t használom a kapcsolatfelvételhez (de szelektív vagyok), illetve követem is az embereket Twitteren. Egy másik trükk: selfie-t készítek az emberekkel, melyeket #nicetomeetyou [öröm volt találkozni veled] és a konferencia hashtag-jaival teszem fel. Így lesz egy #nicetomeetyou tweet-listám az emberekről, a helyszínről és a képekkel.
  • Promotáld előadásodat! Ha előadsz, a promócióval kb. annyi időt töltsél. mint magával az előadás tartalmával (főként, ha egy nagyobb konferencián versenyzel a többi előadóval a figyelemért). Készíts esemény előtti teaser-t, például egy blogbejegyzést vagy infografikát, és oszd meg az összes közösségi médiában úgy, hogy tartalmazza a konferencia hashtag-jét. Add az előadásodra mutató linket az email-aláírásodhoz, különösen, ha konferenciabeszélgetésen veszel majd részt.
  • Támogasd előadásodat Twitterrel! Tegyél előadásod fontos diáira hashtag-et, melyekre hivatkozva kiegészítő információkat adhatsz az előadásod után. Így növelheted Twitter-követőid számát.
  • Konvertáld hallgatóidat! Ha a bemutató közönsége számára értékesíteni szeretnéd szolgáltatásodat, vagy szakmai / üzleti kapcsolatokká szeretné alakítani őket, készíts weboldalt a téma néhány alapvető információjával, illetve ehhez az eseményhez, témához tartozó feliratkozó e-mailes űrlappal. Előadásodban hivatkozz is e lehetőségre (megkaphatják diáidat és későbbi üzeneteidet). Ne feledd e feliratkozás-linket Twitteren is közzétenni a konferencia hashtag-jével együtt. Az előadásod Slideshare-linkjének közreadásáról se felejtkezz el. (ref.: MG) KIT, 2017.; Wall Street Journal
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról