Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?

  • • Igen, a használók kedvelik, a könyvtárak neve jól forog általa.
  • • Nem a hatékonyság számít, csak a pénz eltapsolása.
  • • Nem oszt, nem szoroz.
  • • Az internetet a népek nem a könyvtárból tanulják.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


A könyvtáros egyesületek átpozícionálják a szakmát -- cél: a felhasználók legitimálják a könyvtárat

Figyelemre méltó kitekintenünk időről-időre az északi országok könyvtáros egyesületeinek célkitűzéseire, gyakorlati munkájára. A legfőbb kihívások, amelyek őket érintik, európai, sőt bizonyos elemeiben globális szintűek. A hagyományos könyvtárkép az alapjaiban kérdőjeleződik meg. Az elektronikus szolgáltatások robbanásszerű térhódításával egyidőben kényszerül rá mindenütt a szakma arra, hogy a könyvtárnak, mint fizikai térnek a funkcióit újrafogalmazza. Egyre többen hozzák szóba nálunk is a harmadik hely koncepciót, mely a fizikai térben zajló szakmai átalakulási folyamat egyik fontos vetülete. Az újrafogalmazott, ám ugyanakkor stabil alapértékekkel, identitással bíró könyvtári szféra intézményeinek, szolgáltatásainak pedig a társadalom irányában interaktív módon kell megjelennie.
A fő cél, hogy a közpolitikai, szakmapolitikai erőtérben a saját felhasználói legitimálják a könyvtárakat, mint intézményeket, illetve a könyvtárosok munkáját. A cél eléréséhez pedig mindenhol elengedhetetlen kitalálni a könyvtárat, mint márkanevet. A különféle szakmai könyvtáros civil szervezetek pedig kommunikációs stratégiáikból levezethető cselekvési programjaik révén eredményesen pozicionálhatják ezt a könyvtári márkát. Könyvtári belső szemmel a szakma erejének és önbecsülésének fejlesztésére kell irányulnia a fő figyelemnek. A külső társadalmi térben pedig minél vonzóbbá kell tenni a könyvtárat mint márkanevet a mögötte rejlő szolgáltatási kínálattal együtt. A növekvő felhasználói vonzerő, a márkanév súlya pedig fontos adalékként szolgálhat a döntés-előkészítő folyamatban való szakmai álláspontok artikulálása során. (Németh Márton)
-- Magyarországon a címben jelzettnek ellenkezőjét gondoljuk célnak: állami / fenntartói garanciákhoz, jogszabályokhoz tartjuk fontosnak kötni a könyvtárak működését, ami alapvetően ellentétes kultúrára vall. Fenntartási garancia esetén a könyvtár(os) jóval kevésbé érdekelt a napi kiváló teljesítésben, ugyanis az nem feltétele a megmaradásának. Ilyen módon a használó programozottan alacsonyabb minőségű szolgáltatáshoz jut hozzá, és a minőségi szemléletet mesterségesen, a szervezésében érdekelteknek nyereséget hozó módon, minden többi fél számára többletráfordítással kell beilleszteni a rendszerbe. (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról