Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?

  • • Igen, a használók kedvelik, a könyvtárak neve jól forog általa.
  • • Nem a hatékonyság számít, csak a pénz eltapsolása.
  • • Nem oszt, nem szoroz.
  • • Az internetet a népek nem a könyvtárból tanulják.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


A kritikus / kritikai olvasás területei 55. - A Finkelstein-formula

Arthur Finkelstein folyamatosan fejlesztette a negatív kampány stratégiáját. Ennek a választási kampánymódszernek az a célja, hogy a másik kampányát támadja ahelyett, hogy saját programot mutatna fel. Finkelstein kiindulópontja az volt, hogy tulajdonképpen minden választás el van döntve már jóval a választások előtt. Az emberek többsége kezdettől fogva tudja, hogy kire fog szavazni, mi mellett és mi ellen foglal állást. Borzasztóan nehéz bárkit is meggyőzni ennek az ellenkezőjéről.
Leegyszerűsítve azt lehet mondani, hogy sokkal könnyebb az embereket demotiválni, mint motiválni, és ezzel az ellenféltől jelentős szavazatmennyiséget elvenni. ...
Finkelstein célja az volt, hogy a választópolgárokat a végletekig megossza, és egymás ellen hergelje. Az ehhez használt üzemanyag a félelem volt. "Úgy kell tenni, mintha balról jönne a veszély" - tanácsolta Nixonnak, akinek aztán azokról a témákról kellett beszélnie, melyektől a lakosságnak félnie kellett.
"Mindig támadni kell. Aki nem először üt, azt mások fogják megütni." A másoknak pedig Finkelstein adott alakot. Minden kampányának szüksége volt egy ellenségre, akit le kell győzni. A negatív kampányt egy olyan technikává fejlesztette, amelyet ő "rejectionist voting"-nak, vagyis elutasító szavazásnak nevezett. Emögött az az ötlet rejlik, hogy nem a saját induló melletti érvekről kell beszélni, hanem ki kell vetíteni minden rosszat az ellenfél jelöltjére, hogy a választóinak megrendüljön a bizalma benne.
A módszer utolsó lépéseként Finkelstein csapdát állított az ellenfélnek. Elindított egy pletykát, és arra számított, hogy miközben az ellenfél éppen védekezni próbál, önmagát csalja tőrbe. Ugyanis amint a másik fél reagál a vádakra, önmagát azonosítja velük. Ha azonban ignorálja őket, cáfolatlanul hagyja őket. A legjobb, ha a állítás már önmagában annyira szokatlan vagy sokkoló, hogy azt egyik médium átveszi a másiktól, sokszorozva a hatást.
Finkelstein arról lett híres, hogy a "liberális" kifejezést szitokszóvá tette. Mark Mellman, a demokraták kampányguruja, így összegezte a Finkel-gondolkodást: "valakit liberálisként megbélyegezni, ócsárolni emiatt, majd ezt vég nélkül ismételni". A módszer egyszerű volt, de hatásos.
Arthur Finkelstein 2017 augusztusában meghalt. Magyarország volt az utolsó nagy projektje. 2011-ben, egyik utolsó nyilvános beszédében azt mondta: "Meg akartam változtatni a világot, és ezt meg is csináltam. Rosszabbá tettem."

Régebbi hírforrás(ok): A goebbelsi propaganda elemei link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról