SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan bánjunk az örök kritikusokkal?Egy nyomtatógyártót bosszantott, hogy újabb és újabb terméküket annak piacra kerülésekor egy tapasztalt és ezért nagy figyelemnek örvendő szaki rendre lebarmolta. Ezáltal jelentősen csökkentette a gyártó marketing-erőfeszítésének eredményességét. A kifogások ráadásul többnyire jogosak voltak. Az eset többszöri megismétlődését látva, s károkat sorozatban elszenvedve a cég stratégiát váltott: új fejlesztéseiket prototípus-korukben eljuttatta a kritikushoz, aki észrevételeit a fejlesztőknek tette meg. Az ilyen módon javított nyomtató került a sorozatgyártásba, melyen -- talán innentől már kitalálható -- már nem köszörülte a kritikus éles nyelvét. Az esetet elemezve jogos a kérdés, hogy mekkora veszteséget kell elszenvednie egyes gyártóknak, míg be nem vonják külső vagy belső kritikusaikat a fejlesztésbe? Az ok feltehetően a kulturális orientációkban rejlik. Magas csoportkollektivizmus esetén (büszkeség a 'saját' csoportra, bizalmatlanság az azon kívüliekkel kapcsolatban) erre kisebb az esély. A magas intézményikollektivizmus-érték viszont (mely engedi, bátorítja a nem saját csoportokkal való gyakoribb és egyenrangú kapcsolatokat) ugyanakkor gyorsabbá teszi a stratégiaváltást, javítja a szervezeti rugalmasságot.
Régebbi hírforrás(ok): MG |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |