Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Megosztja-e a könyvtárosokat a politika?

  • • Leginkább választások környékén
  • • Nem, a szakmai, baráti kötődések erősebbek
  • • Sokakról tudható, melyik szekértáborhoz húz.
  • • A szakmai elképzeléseket gyakran felülírja a politikai hovatartozás
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Hogyan fogalmazhatjuk meg a könyvtár hatását és szerezhetjük meg azt, amire szüksége van? 1. (olvasóink szavazatára)

A könyvtári hatás bemutatásához az adatok és narratívák együttesére van szükség. Mindig az adott támogató érdeklődésére szabva. Más érdekli a kormányzatot, a nonprofit partnert vagy az adományozót.
- Ismerd a közönségedet: Először is meg kell határozni a könyvtár kapcsolatát az érdekelt felekkel. Nem történik egyik napról a másikra. (Telefonon) fel kell hívni azokat, akik érdekeltek lehetnek. Meghívni őket kávézni. Utánanézni ezeknek az embereknek, felkészülni a beszélgetésre. Majd többet hallgatni, mint beszélni. A kapcsolat nem csak az anyagi támogatás miatt fontos. Hanem problémamegoldásra, háttér asszisztenciára. De nem csak akkor kell keresni őket, mikor épp probléma van.
- Tökéletesíteni a beszédet: A jó kapcsolattól független kell megfogalmazni az igényeket. Egy újságíró fejével is lehet gondolkodni, hogy mi lehet érdekes történet. Hogyan lehet megfogalmazni azt mások számára? A szakértőktől is lehet tanulni, például hogy hogyan lehet a könyvtári szemvizsgálatot bemutatni a helyi egészségügyi és műveltségi statisztikák összefüggésében.
- Érdekképviselet: Érdemes felállítani egy stratégiát, hogy a támogatókat milyen sorrendben célszerű megkeresni. Figyelni kell, hogy az érintett csoportból senki ne maradjon ki a meghívottak listájából.
- Helyszíni bemutatás: A könyvtárakat általában a közösség sarokkövének tartják. A döntéshozók is valószínűleg gyakran látogattak oda gyerekkorukban. Nem kell nagyon magyarázni a fontosságát. De ha a döntéshozó a könyvtárba látogat, nem csak az épületet kell neki megmutatni. Hanem a programokon keresztül bemutatni a fejlesztések fontosságát. A programok potenciális hatását. Minél inkább helyi szinten megmagyarázni, hogy melyik tevékenység miért értékes.
- Gondolkodjunk nagyban: Az alapítványok szívesen támogatják nagy összegekkel is a könyvtárakat, ha azok a céljaikat szolgálják. Pl. az internetes hozzáférés növelése, méltányosság. A könyvtáraknak azonban figyelni kell az elköltött összegekre, hogy azok valóban a saját közösségük, és ne csak az adakozó alapítvány célját szolgálják. A támogatóknak ésszerű és reális kérésekkel kell előállniuk az adományért cserébe. Abban segíteni a könyvtárat, hogy ne csak egy sor polc megvásárlásában gondolkodjon. Hanem a jövőt támogató, innovatív ötletek megvalósításában. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról