SzavazásHatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Lehet-e szeretetmárka a könyvtár? -- Nemcsak a könyvtárosok, hanem a használók számára isGlobális változás figyelhető meg a fogyasztók értékrendjében is, amelyhez a portékáikat kínáló cégeknek is igazodniuk kell. A korábbinál jobban vágyunk például a jóllétre, a kényelemre. Erősödőben van a környezettudatosság és az 'azonnal mindent' szellemisége. A fogyasztók egyre tájékozottabbak, kíváncsibbá váltak, szórakozni vágynak, bele akarnak szólni a termékfejlesztési, termelési és kereskedelmi folyamatokba.
Erre pedig korunk digitális médiaforradalma minden lehetőséget biztosít számukra -- mondta el Sas István, a Kommunikációs Akadémia társelnöke. Fogyasztói hatalomátvétel zajlik, a webes tartalmak negyedét már most is a felhasználók állítják elő, és ez az arány gyorsan nő. Ez fordulópontot jelent a kommunikációs szakma számára, már nem lehet ugyanis bármit lenyomni az emberek torkán -- fogalmazott a szakember. A közösségi média és általában véve az interaktivitás a márkák fölötti hatalmat egyre inkább a fogyasztók kezébe adja, ezért nagyon oda kell figyelni arra, hogy ők mit gondolnak a céges kommunikációról. Egyetlen ballépés is katasztrofális következményekkel járhat a brandek számára. Az új típusú, az angol consumer és producer keresztezéséből prosumernek hívott fogyasztók a cégekkel és a marketinggel szemben alapvetően bizalmatlanok és ellenségesek. Elutasítják a manipulációt és tartanak az átveréstől, emellett "finnyásak", egoisták és rapszodikusak. Igaz azonban az is, hogy ha sikerül őket megnyerni márkánk számára, akkor hűséges, igazi rajongókká válnak, akik kötődnek hozzánk, érzelmesek és közösségiek, vagyis tovább is adják hírünket. A prosumerek megnyeréséhez tehát a márkáknak meg kell szerettetniük magukat velük. 'A benefit kimúlt, egy adott kategóriában minden termék ugyanolyan. Szeretetmárkákkal lehet csak igazán érvényesülni' -- magyarázta Sas István. A prosumerek eléréséhez először ismerőssé, majd támogatóvá, végül rajongóvá kell tenni őket. 'Ehhez a Sas féle ABC-t ajánlom: adni, bevonni, célozni' -- mondta a szakember. (Marketinginfo.hu) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |