Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?

  • • Igen, a használók kedvelik, a könyvtárak neve jól forog általa.
  • • Nem a hatékonyság számít, csak a pénz eltapsolása.
  • • Nem oszt, nem szoroz.
  • • Az internetet a népek nem a könyvtárból tanulják.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Marketing-ötlet 12. - A használók sem szeretnek feleslegesen gondolkozni vagy cselekedni

A userek [használók] nem szeretnek feleslegesen gondolkozni vagy cselekedni - [ha erre akarja késztetni őket egy könyvtáros, akkor személyesen, vagy a weben, akkor nem mennek oda többet - MG]
Talán a legfontosabb aranyszabály, melyet nem lehet elégszer ismételni: nem szabad feleslegesen terhelni a látogatót! A hazai tendencia még jelenleg is azt mutatja, hogy a vállalatok jelentős része - és a nekik dolgozó dizájnerek - hajlamosak figyelmen kívül hagyni a weboldaltervezés során a másik felet. Az igazán jól funkcionáló weboldal olyan fókuszpontok köré épül, ami a látogató számára releváns - és nem a vállalatvezető, vagy döntéshozó számára fontosnak tűnő tartalmakból építkezik.
A cél olyan információs architektúra létrehozása, amely pontosan annyi információt nyújt a felhasználónak, amennyit az adott ponton fel tud dolgozni, és csak olyan információt tartalmaz, ami a felhasználót segíti célja elérésében. Ne terheljük a júzert felesleges tartalmakkal, helyette hagyjuk, hogy ő döntse el, mikor, mennyi részletet szeretne látni.
Az, hogy milyen típusú tartalmak kerüljenek az oldalra, nagyban függ a célcsoport természetétől, amiket UX [user experience - használói tapasztalat] tesztekkel célszerű felmérni a konkrét tervezés előtti időszakban. Ha tudjuk, hogy milyen célcsoportokat célzunk az üzenetekkel, akkor eredményesebben találunk megoldást a problémáikra.

Régebbi hírforrás(ok): A használói élmény (UX) értékelése (Horizon Report, 2017) link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról