Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Megosztja-e a könyvtárosokat a politika?

  • • Leginkább választások környékén
  • • Nem, a szakmai, baráti kötődések erősebbek
  • • Sokakról tudható, melyik szekértáborhoz húz.
  • • A szakmai elképzeléseket gyakran felülírja a politikai hovatartozás
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Marketing-ötlet 14. - a conceptual modell felől a használó mentális modellje felé

További szempontokkal folytatva a webes a webes megjelenés használói szempontjainak taglalását link ...
#3 Az ember memóriája komplikált dolog - Ne várjuk el a látogatóiktól, hogy mindenre emlékezzenek, amit egyszer már elolvastak az oldalunkon. A rövid távú memóriában egy átlagos ember maximum 7 (+/- 2) információtöredéket tud tárolni (Miller's law), melyek utána vagy törlődnek, vagy elraktározódnak hosszú távú memóriaként.
#4 A user követ el hibákat - Teszteljük a felhasználók viselkedését az oldalunkon. ... Ahhoz, hogy a felhasználó ne érezze magát feszélyezve az oldaladon, tudnia kell könnyen visszavonni a korábbi döntéseit, interakcióit. Például a 404 hibaoldal tervezése alapkövetelmény. Az oldalnak tudnia kell korrigálni az olyan szituációkat is, amelyekről nem is gondolnánk a tervezési fázisban, hogy megtörténhet.
#5 Az ember szereti a megszokottat - Ahogy minden mást is, az online viselkedést is mástól tanulják el az emberek. Idejük nagy részét más weboldalakon töltik, így preferálják, ha a mi vállalkozásunk weboldala is hasonlóan működik, mint azt máshol már megszokhatták, ezt a UX-ben Jacob törvényének nevezzük. Nincsen semmi rossz a dizájnkonvenciók használatában: kombináljuk azokat a megoldásokat, amelyekről tudjuk, hogy jól működik a vállalat profiljába illő tartalmakkal és dizájnnal.
#6 A felhasználó figyelmének felkeltése - Az emberi agy arra emlékszik leginkább, ami valamilyen módon felkelti a figyelmét, eltér az átlag halmazától. Az elmélet jól használható CTA-tervezésnél, vagy bármilyen számunkra fontos tartalomnál. Mi a cél? Legyenek annyira karakteresek és vizuálisan vonzók a konverziót irányzó tartalmaink, hogy előidézzék a kattintás kényszerét a felhasználóban.
#7 Sóvárgás az információ után - Az ember agya arra van beprogramozva, hogy tanuljon. ... Adjunk meg számára minden olyan információt és megoldást, mely azt érezteti vele, hogy nála van a kontroll. Ha úgy érzi a felhasználó, hogy kezében a gyeplő, és nem kell azzal foglalkoznia, hogy éppen mi történik körülötte, akkor könnyebben hozza meg az előtte álló döntéseket.
#+1 A felhasználók mentális modellje
Az emberek mental modeljének nevezzük a UX-ben, amikor azt vizsgáljuk, hogy milyen előképzettsége, előzetes elvárása és elképzelése van a felhasználóknak a termékünkkel való interakció közben, annak működésével kapcsolatban.
Ezzel szemben a dizájner mental modeljét "conceptual modelnek" is szokás nevezni. A conceptual model a termék tényleges működési mechanizmusának logikáját takarja. Akkor van probléma, amikor a felhasználók mental modelje és a tényleges conceptual model között nagy a szakadék.

Régebbi hírforrás(ok): A használói élmény (UX) értékelése (Horizon Report, 2017) link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról