SzavazásMegosztja-e a könyvtárosokat a politika?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Marketing-ötlet 14. - a conceptual modell felől a használó mentális modellje felé
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | információ prezentálása | marketing | információ szolgáltatása weben | tájékoztatás (virtuális) |
További szempontokkal folytatva a webes a webes megjelenés használói szempontjainak taglalását link ...
#3 Az ember memóriája komplikált dolog - Ne várjuk el a látogatóiktól, hogy mindenre emlékezzenek, amit egyszer már elolvastak az oldalunkon. A rövid távú memóriában egy átlagos ember maximum 7 (+/- 2) információtöredéket tud tárolni (Miller's law), melyek utána vagy törlődnek, vagy elraktározódnak hosszú távú memóriaként. #4 A user követ el hibákat - Teszteljük a felhasználók viselkedését az oldalunkon. ... Ahhoz, hogy a felhasználó ne érezze magát feszélyezve az oldaladon, tudnia kell könnyen visszavonni a korábbi döntéseit, interakcióit. Például a 404 hibaoldal tervezése alapkövetelmény. Az oldalnak tudnia kell korrigálni az olyan szituációkat is, amelyekről nem is gondolnánk a tervezési fázisban, hogy megtörténhet. #5 Az ember szereti a megszokottat - Ahogy minden mást is, az online viselkedést is mástól tanulják el az emberek. Idejük nagy részét más weboldalakon töltik, így preferálják, ha a mi vállalkozásunk weboldala is hasonlóan működik, mint azt máshol már megszokhatták, ezt a UX-ben Jacob törvényének nevezzük. Nincsen semmi rossz a dizájnkonvenciók használatában: kombináljuk azokat a megoldásokat, amelyekről tudjuk, hogy jól működik a vállalat profiljába illő tartalmakkal és dizájnnal. #6 A felhasználó figyelmének felkeltése - Az emberi agy arra emlékszik leginkább, ami valamilyen módon felkelti a figyelmét, eltér az átlag halmazától. Az elmélet jól használható CTA-tervezésnél, vagy bármilyen számunkra fontos tartalomnál. Mi a cél? Legyenek annyira karakteresek és vizuálisan vonzók a konverziót irányzó tartalmaink, hogy előidézzék a kattintás kényszerét a felhasználóban. #7 Sóvárgás az információ után - Az ember agya arra van beprogramozva, hogy tanuljon. ... Adjunk meg számára minden olyan információt és megoldást, mely azt érezteti vele, hogy nála van a kontroll. Ha úgy érzi a felhasználó, hogy kezében a gyeplő, és nem kell azzal foglalkoznia, hogy éppen mi történik körülötte, akkor könnyebben hozza meg az előtte álló döntéseket. #+1 A felhasználók mentális modellje Az emberek mental modeljének nevezzük a UX-ben, amikor azt vizsgáljuk, hogy milyen előképzettsége, előzetes elvárása és elképzelése van a felhasználóknak a termékünkkel való interakció közben, annak működésével kapcsolatban. Ezzel szemben a dizájner mental modeljét "conceptual modelnek" is szokás nevezni. A conceptual model a termék tényleges működési mechanizmusának logikáját takarja. Akkor van probléma, amikor a felhasználók mental modelje és a tényleges conceptual model között nagy a szakadék. Régebbi hírforrás(ok): A használói élmény (UX) értékelése (Horizon Report, 2017) link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |