Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Megosztja-e a könyvtárosokat a politika?

  • • Leginkább választások környékén
  • • Nem, a szakmai, baráti kötődések erősebbek
  • • Sokakról tudható, melyik szekértáborhoz húz.
  • • A szakmai elképzeléseket gyakran felülírja a politikai hovatartozás
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Megvan a 2019-es könyvtári marketing-díj nyertese - De mivel is érdemelte ki? (olvasóink szavazatára)

Az idei Library Journal Marketing díjat az Illinois-i Palatine Közönyvtár link vitte el. A "Több mint amit szeretsz" kampánnyal a könyvtár megnövelte a működési költségekre fordítható bevételeit. Ezzel együtt pedig a marketing díjat is megnyerték. A könyvtár a szomszédos társaihoz képest alulfinanszírozott. A kerületben 1974 óta nem volt adóemelés, így a könyvtár sem tudott árat emelni egy helyi törvény értelmében. Eközben viszont a kiadások magasak. Így a könyvtár kiszámolta, hogy 2025-re elbocsátások és nyitva tartás csökkentés következik. 2035-re pedig be fog zárni, ha nem változnak a körülmények.
A könyvtár nyilvános szavazásra bocsátotta a díjak emelését. A szavazók 64% úgy döntött, támogatja. Ez a korábbi 6,66 millió dolláros bevételhez képest további 1,4 millió dollárt jelentett. A működési bevétel 21 százalékkal nőtt. A könyvtár megkezdte a felújítást és technológiai frissítést. A következő hat évre 5,8 millió dolláros kiadással számol ebből a célból. Például növeli a tanulószobák számát, makerspace teret hoz létre, áttervezi a személyzet íróasztalainak elhelyezését.
A marketing csapat feladata a változások teljesen átlátható kommunikálása volt. Annyi információt megosztani, amennyit csak lehet a könyvtár céljairól és kívánalmairól. Hogy az áremelést megszavazó közönség megértse a problémát. A könyvtári szükségleteket pozitív érzelmi kontextusba kellett csomagolni. A közösség tagjai nem is értették a könyvtári finanszírozást. Úgyhogy a marketing csapat infografikákat készített a magyarázatára. Bemutatták: hogyan lesz könyvtári bevétel az adóból, és hogy a szomszédos könyvtárak mennyivel több pénzből gazdálkodnak (75 dollár/fő lehet a ráfordítás 114-191 dollárhoz képest). Továbbá nyomtatott hírleveleket juttattak el 36 ezer háztartásba. Öt emailes hírlevelet küldtek ki 30 ezer felhasználónak, 32%-os megnyitási rátával. A könyvtárhasználókon kívül a lakosságnak szórólapot, képeslapok készültek, előadást tartottak. Hat videót forgattak, hogyan használják a könyvtárat. Közösségi média posztokat írtak, weboldalt indítottak közel 3 ezer egyedi látogató elérésével. Bemutatták, a díjemelés és ráfordítások hogyan hatnak majd rájuk pozitívan. A közösség pedig értékelte az átláthatóságot, meglepődött az adatokon.
A helyiek mindig is szerették a könyvtárat, még több szolgáltatást kértek. A nyertes marketing csapatnak pedig pozitív üzenetekkel, a "Több mint amit szeretsz" kampánnyal sikerült megmutatni, hogyan lesznek majd fejleszthetők a szolgáltatások a díjemeléssel. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról