Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?

  • • Igen, a használók kedvelik, a könyvtárak neve jól forog általa.
  • • Nem a hatékonyság számít, csak a pénz eltapsolása.
  • • Nem oszt, nem szoroz.
  • • Az internetet a népek nem a könyvtárból tanulják.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Milyen is a pszichografika, ami alapján értékelik a felhasználókat a hirdetők? (olvasóink szavazatára)

A pszichográfia a 2016-os amerikai választásokkal és a Faceboookról leszedett adatok Cambridge Analytica-féle elemzésével került a köztudatba. A politikai hirdetéseknél viszont a kereskedelem még többet használja. A módszer megváltoztatja a marketingesek számára a megértést és adatvezérelt döntéshozást.
A módszer a vásárlók aktivitás, érdeklődés és véleményalapú elemzését takarja. Ez túlmutat a demográfiai alapú elemzésen, mint például életkor, nem, faji hovatartozás. Inkább a kognitív megértésre fókuszál, mint a vásárlók érzelme, értékei, attitűdje, érdeklődése, hobbija, életvezetése. Ebből alkotnak a hirdetők, marketingesek és kutatók pszichológiai profilokat. Ezek segítenek megérteni a vásárlói motivációt, véleményeket, hogy miért vásárol meg valaki egy terméket. És ez alapján milyen üzeneteket kell küldeni. Gyakran kombinálják a demográfiai és pszichográfiai profilt.
A klikkalapú közgazdaságban minden másodperc számít, mikor nyom a vásárló egy termékre vagy online tartalomra. Egy 2009-es kísérlet szerint a pszichografikus hirdetés 670%-kal megnöveli a kattintási arányt. Egy későbbi kutatás szerint 2 az 1-hez arányban hatásosabb a hagyományos reklámnál.
Ehhez viszont adatokra van szükség, amit különböző módon szereznek meg. Például hagyományos interjúk, kérdőívek, weboldal analitika, böngészési adatok, közösségi média, más szolgáltatók. A Cambridge Analytica facebookos alkalmazása csak egyféle lehetséges mód volt az adatgyűjtésre. Gyakran viszont az adatok anonimizáltak.
Használja például az autóipar, az egészségügyi termékek, az étkezéssel foglalkozó cégek vagy éppen a politika is.
Attól még, hogy többen klikkelnek a hirdetésekre, a hatás nem egészen bizonyított. Bizonyos körülményeket le tudnak írni, de nem feltétlen tudják megváltoztatni mások véleményét. Gyakran az emberek félreértik, mi meggyőző egy másik ember számára. A módszer nehezen számszerűsíthető, főleg politikai környezetben. De a kereskedelemben is eltelik idő a hirdetés megtekintése és a vásárlás közt.
Jelenleg elterjedt módszer a pszichográfia. Európában a GDPR szigoríthatja Facebook és a Google adatelérését. A Facebook már tesztel egy hirdetésmegtekintő eszközt. Ezzel többet lehet látni arról, hogy ki és mennyiért adta fel az adott hirdetést, kit céloz vele. De egyelőre nem úgy tűnik, hogy a szabályozók a kereskedelmi célú pszichográfiai célzást keretek közé akarnák szorítani. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról