Cimke: marketing
összes találat: 2010 cikk
A lista nem teljes, az archívum indexelése folyamatban van.
Települési honlapon nem, a Facebookon igen? -- nyilvános könyvtárak eléréseFEL
A címben feltett kérdés egy szakdolgozati kérdőívezés során merült fel. A nyilvános könyvtári jegyzék első 816 e-mail-je közül 202 már nem él (kb. 25%). Az érintett kistelepülések honlapjait nézve: ahol a (köz)könyvtár szerepelt, a telefon és a fax mellett 66 esetben nem...
Min olvasunk e-könyveket?FEL
A felhasználók jelentős része, meglepő módon, asztali számítógépen vagy laptopon olvas e-könyvet, ahelyett, hogy erre valamilyen mobil eszközt használna.
A Pew Research amerikaiak körében végzett felmérése szerint a válaszadók közül a 30 év alattiak 55 százaléka ol...
Kevesebbet olvasunk, de többet játszunk és mesélünk gyerekeinknekFEL
Íme, néhány feltűnő jelenség azok közül, amik a KSH legutóbbi (2009 októberétől 2010. szeptember végéig tartó) itthoni időmérleg-kutatásából kiderül. A magyarok az évtizedfordulón nemcsak kevesebben és kevesebbet tudtak dolgozni, mint az évezredfordulón (1999-2000) vagy ...
Digitális könyvtárrá változott metróállomásFEL
A Vodafone Romania együttműködve a Humanitas könyvkiadóval október elején indította el egy hónapos kampányát, amit irigylünk is kicsit Bukaresttől. Október 31-ig a Piata Victoriei (M2) metróállomást digitális könyvtárrá változtatták. A falakat padlótól plafonig plakátokk...
A doktori témavezetők információs műveltsége...FEL
A doktori témavezetők közül sokan maguk sincsenek a megfelelő információs műveltségi készségek birtokában, ezért az angol RIN (Research Information Network) megbízást kapott arra, hogy megvizsgálja a jelenlegi gyakorlatot, és a továbblépésre vonatkozó ajánlásokat dolgozzon ...
Könyvtáros Néni -- a meglepő marketingfogásFEL
Facebookon Könyvtáros Néni a külsejére sokat alapozva próbálja olvasásra csábítani az arra tévedőket.
Miért zártak be vállalati könyvtárakat? és: javaslatok a megmaradáshozFEL
Megvizsgálták, hogy egyes vállalati könyvtárak miért nem tudtak megmaradni. Az alábbi okokra vezetik vissza a sikertelenségüket:
- Csupán az információt terjesztették, és a végfelhasználók úgy gondolták, hogy ők is mindent gyorsan meg tudnak találni.
- Az ügyfe...
Hallgatók netről, könyvtárról, egyebekről -- szükség van az innovatív könyvtárraFEL
51 fő, közgazdász alapképzésben tanuló hallgató kérdőíves vizsgálatát végeztük el a Tanulás- és kutatásmódszertan c. tárgy keretében a konyvtar.hu portál kérdőívező programja (LimeSurvey) segítségével. ...
Könyvtárról
- könyvtárakra a belátható jö...
Egyre több Budapesten a falból kilógó pendriveFEL
Budapesten is elkezdtek terjedni a falba préselt pendrive-ok, az úgynevezett 'dead dropok', amelyek a városban ismeretlenek üzengetésére alkalmasak.
Az ötlet 2010. októberében indult New Yorkból, amikor a berlini Aram Bartholl a falba préselt egy USB pendrive-ot. Nem volt rajta ...
Elkél a pr az e-könyveknek -- a felsőoktatási gyakorlat felméréseFEL
Az esettanulmányként szereplő hét könyvtárban huszonöt könyvtárossal készítettek félig strukturált interjút.
Ez a vizsgálat arra a következtetésre jutott, hogy a felsőoktatási könyvtárak meglehetősen a laissez faire szellemében viszonyulnak potenciálisan jelentős ...
Csúcsra pörgeti a Kindle-eladásokat az iPad miniFEL
A legtöbb jel (egyelőre) arra mutat, hogy túl magasra lőtte be a héten bemutatott iPad mini árát az Apple. A jelek közül az egyiket az Amazon szóvivője adta az AllThingsD-nek: miután kedden minden részlet, így az ár is kiderült az iPad miniről, a vásárlók szerdán megrohamozt...
Irodalmi est és marketing -- hatékonyság-gondolatokFEL
Balla Zsófia és Báthori Csaba estjén vettem részt a tatai Móricz Zsigmond Városi Könyvtárnak is helyet adó épületben (ha már Ungváry Rudolf is ajánlotta a fellépőket a Katalisten ;-). Az esten fiatal zeneiskolások is szerepeltek, akik produkciójukért emléklapot kaptak. A néz...
Hallgatók motiválása információkeresésben -- étel és híres emberek meggyőződéseiFEL
A hallgatók motiváltságának hiánya jelentős akadály jelent a használóképzésben. Számos hasznos motivációs eszköz (pl. kincsvadászat, szerepjáték) létezik, amelyek azonban nem elegendőek a kreditet érő kurzusok esetében. A Western Könyvtár a Nyugat-Washingtoni Egyetemen a ...
Online média trendek a mezőgazdaságban -- 60%-os penetrációFEL
A magyar gazdák több mint 60 százaléka használja az internetet -- ami megfelel a felnőtt lakosság országos átlagának -- derül ki a Kleffmann Group legfrissebb felméréséből, amely a mezőgazdasági termelők internet-használatát vizsgálja. A több éve rendszeresen folyó repreze...
Marketing ötlet a köbön: Mellrák önteszt játékosanFEL
A mellrák havának tiszteletére nagyszerű megoldást találtam iPad-re. Egy egyszerű játékkal (igazából hirdetéssel) tanítják meg az embereknek a megfelelő öntesztet anélkül, hogy lényegében rájönnének, hogy éppen tanulnak valamit. Egy életre szóló jutalmat ígér a hirdet...
Hogyan érik el használóikat az egyetemi könyvtárak a Facebookon?FEL
2006-tól, a Facebook robbanásszerű elterjedésétől fogva számos cikket írtak az egyes könyvtárak Facebookon való megjelenéséről. Ezúttal az ARL (Association of Research Libraries -- Tudományos Könyvtárak Egyesülete) kötelékébe tartozó egyetemi könyvtárak és a Facebook kap...
A magyarok közel fele digitális analfabétaFEL
Szakértői becslések négymillió közelébe teszik Magyarországon a digitális analfabéták számát, azaz közel minden második magyarra igaz, hogy nem képes kezelni a számítógépet. E szám csökkentése, illetve a jelenség felszámolása a hazai gazdaság szempontjából is kiemelt ...
Súlyos deficit az MKE kommunikációjábanFEL
Mennyire hitelesen tájékoztat ill. folytat párbeszédet az MKE? -- volt a múlt heti KIT-kérdés. A nem reprezentatív válaszok:
14 - Csak ha nem kellemetlen a választott vezetői számára.
4 - Minden esetben.
9 - Aligha, bár lehet, hogy előfordul.
9 - Által...
Sokan azért nem helyezkednek el, mert nem tudják, hogy kellFEL
Sokan azért nem tudnak elhelyezkedni, mert egyszerűen nem tudják, hogyan kell munkát keresni -- mondta a Fővárosi Munkaügyi Központ kirendeltség-vezetője az InfoRádiónak. Victor Zsuzsanna szerint a munkaadók elvárásai gyorsan változnak, ehhez alkalmazkodnia kell az álláskeresőn...
Okostelefon-használók, mint célcsoport -- kellenek a könyvtárnak?FEL
A Gfk Hungária kutatás készített a Madhouse számára, amelyből megpróbálták meghatározni a hazai okostelefon-használók főbb demográfiai és egyéb tulajdonságait.
Elemzést készített a Gfk Hungária a Madhouse mobilhirdetési?hálózat részére Digital Connected Consumer ...
Kevesen tájékozódnak sok forrásbólFEL
A pártkötődéshez milyen média dukál? Mit olvas a Fidesz-szavazó, mit nem egy Gyurcsány-rajongó? Kik olvasnak el szinte mindent, kik a véleményformálók, változott-e a sokszínűség és elhallgat-e fontos témákat a magyar média? A Mérték Médiaelemző Műhely és a Medián köz...
Könyvtárak megjelenése a Facebook-on...FEL
A KIT múlt heti kérdése volt: Milyennek tartja a könyvtárak Facebook-os megjelenését, használatát? A nem reprezentatív válaszok megoszlása:
15 - Nem használok Facebook-ot.
8 - Unalmas, statikus
26 - Vannak jó kezdeményezések.
5 - Fenn vagyunk, az a lé...
Stratégiai gondolatok a 2013-tól induló ciklusraFEL
A magyar könyvtáraknak az utóbbi években nem volt szakmai irányítása, emellett tovább folytatódott belső és külső okokra egyaránt visszavezethető súlytalanodása. E 'kegyelmi állapot' lehetőséget ad arra is, hogy önszerveződési folyamatok induljanak be. Ugyan ezek térnyeré...
Könyvtárosi üzenetek a Facebook-on -- a beszűkülés lehetősége?FEL
A Facebook-on sok könyvtáros ontja a könyveket ábrázoló, a könyvolvasást bemutató, könyvtárakat ábrázoló -- hogy is mondjam... direkt propagandát. A könyvtáros ismerősöket maguk körül tudó könyvtárosok így kommunikációs gettóba is kerülhetnek -- ha nem elég éberek! ...
Keresztértékesítés -- Színházbérlettel pancsolhatunk KecskemétenFEL
Közös akciót indított a Kecskeméti Kulturális Központ és a Kecskeméti Fürdő. Az 1 + 1 akció lényege: aki bérletet vált a Kulturális Központ 2012-2013-as évadra szóló színházi előadásaira, az a bérlet felmutatásával és érvényesítésével a Kecskeméti Fürdő bármel...
Mennyire barátságos az Ön könyvtára a kerékpárosok növekvő tábora számára?FEL
Idén tavasszal a budapesti felnőttek közül többen használták a kerékpárt közlekedési céllal, mint egy évvel korábban, és gyakrabban, mint az elmúlt három évben eddig bármikor -- ez derült ki a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a TNS-Hoffmann piackutató cég által ez ...
Mit olvasnak az üzleti döntéshozók? -- a könyvtár kiváltva!?FEL
A válság felértékelte a hírek, összefüggések ismeretét, egyre rövidebb idő alatt egyre több információhoz szeretnének jutni a gazdasági vezetők.
Kovács Miklós sajátos módszert fejlesztett ki arra, miként gyűjtse össze a számára releváns híreket. A jelenleg inter...
Észtország: válság idején is fejlesztettekFEL
Észtországban 2010. az Olvasás éve volt. Ennek köszönhető, hogy a gazdasági válság ellenére az állami költségvetés némileg növelte a gyarapítási keretet, a többi összeg változatlan maradt. Lehetőség nyílt több könyvtári épület tatarozására, felújítására, a munk...
Mennyit ér egy lájk? -- Lesz-e belőle forgalomnövekedés?FEL
Számos cég öl jelentős összegeket arra, hogy minél több lájkot szedjen össze a Facebook-ról, azonban a BBC kutatása arra hívja fel a figyelmet, hogy ezek többsége teljességgel használhatatlan a cég számára.
Sokszor előfordul, hogy olyan emberek lájkolják egy adott cé...
Legjobb érdekvédelem az elkötelezett, képzett könyvtárosok megléte és tevékenységeFEL
A könyvtárak megnyirbált költségvetéséről szóló panaszok már alig keltenek figyelmet valahol. Új módszerek kellenek, mint például az állampolgári nyomásgyakorlás: tüntetések, élőláncok vagy petíciók megfogalmazása. Ezek a sajtó érdeklődését is felkeltik, tehát a k...
Könyvtári terek fiataloknak -- enni és inni is engeddFEL
Fiatalok igényeinek megfelelő fizikai és virtuális könyvtári terek kialakításához nyújt segítséget az az útmutató, amelyet a Fiatalok Könyvtárszolgálata (Young Adult Library Services Association -- YALSA, az Amerikai Könyvtárosok Szövetsége / American Library Association -- A...
Felsőoktatási könyvtárak -- a siker kulcsa. Nehéz, de kommunikálható az érték (olvasóink szavazatára)FEL
Egy friss, nyolc esettanulmányon alapuló nemzetközi merítésű, a SAGE kiadó által támogatott LISU-tanulmány http://libraryvalue.wordpress.com/2012/05/15/case-study-findings-at-a-glance/ a felsőoktatási könyvtárak helyzetét és lehetőségeit térképezi fel. Súlypontja a tanszékek...
Könyvbarát Szálloda ProjektFEL
A strandkönyvtár után -- egy újabb úttörő kezdeményezés Siófokon.
A könyvtárak és a turisztikai szakma közös együttműködése nyomán a siófoki Janus Hotelben elindult a Könyvbarát Szálloda Projekt.
Országos viszonylatban is ritkaság egyelőre, hogy egy száll...
Mennyire kamu az online marketing?FEL
Sokan esküsznek rá, mások szerint semmit sem ér. A szakértő hozzáteszi, a hiba gyakran az ön készülékében van. Villámgyorsan változik a szakma és az alkalmazott módszerek is -- az ellentmondásos megítélést ezzel magyarázta Rózsahegyi László online marketing tanácsadó a k...
Egyre hatásosabb a szájreklám -- könyvtárak is élhetnek veleFEL
A Trnd friss tanulmánya szerint a fogyasztók termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban leginkább pozitív szájreklámélményeket idéznek fel.A kérdőívet kitöltők 84 százaléka pozitív szájreklámot idézett fel, mindössze 7 százalék volt azoknak a száma, akik valamilyen ...
Az olvasók elől való elbújás technikáiFEL
Jó hely a könyvtár, csak ne lennének azok a fránya olvasók -- kacsint össze szakmai találkozókon két könyvtáros. Ennek az ironikus megjegyzésnek könnyen megtalálhatjuk tárgyi bizonyítékait. Egyik ilyen a kölcsönző- vagy tájékoztatópulton emelt mellvédek. Semmi kétség, l...
Mire használják mobiljukat a magyarok?FEL
Tíz magyarból hét küld sms-t mobiltelefonjával, ami megfelel az európai átlagnak, internetezni viszont jóval kevesebben szoktak készülékükkel, mint a kontinens átlaga -- derül ki egy friss felmérésből. A magyarok naponta többször, főleg munkahelyről vagy iskolából használj...
300 -- a könytár nagyköveteiFEL
Szeretik az emberek, ha kapnak valamit. Gyakran ki is használják ezt a marketingesek; fogyasztásra öntöző kisebb ajándékot osztanak ingyen, ami aztán márkát erősít és újabb vásárlásra ösztönöz. Mit tehet hasonló céllal a könyvtár? A Halis-könyvtárban ünnepélyes kerete...
Hogyan hat a kutatókra -- a könyvtár ügyfeleire -- az internet?FEL
Egy 6344 kutató véleményét reprezentáló felmérés azt találta, hogy a kutatók viselkedésében történtek változások, igen kis mértékben változott viszont a publikálási motivációjuk. Szeretnék megszerezni más kutatók adatait, de kevésbé hajlanak arra, hogy saját adataikat...
Márkaépítés a Youtube-on -- 8 hasznos tippFEL
Az ötletes és igényesen elkészített kisfilmeknek fontos szerepük van az online márkaépítésben és a vállalatok közösségimédia-jelenlétében, mivel a videózás a felhasználók által preferált online tevékenységek élmezőnyében szerepel a legtöbb felmérés szerint. A sajá...
Mi kell ahhoz, hogy értünk is versenyezzenek a munkáltatók?FEL
A munkaerőpiacon ahhoz, hogy esélyesek legyünk egy jó állásra, vagy egy biztos nyelvtudással, vagy egy speciális készséggel kell rendelkezni, ugyanis egy átlagos végzettséggel, és egy alap nyelvtudással senki nem fog kitűnni.
Ha valakinek valóban használható és folyéko...
Kultúra és a magyar család -- egy korsó sör árát éri (nem írok, nem olvasok...) FEL
Furcsán spóroltak tavaly a magyar háztartások, a kormány pedig maga is tett azért, hogy a családi adókedvezmény végül mégse eredményezze a belföldi fogyasztás várva-várt növekedését - derül ki a KSH által közzétett, a háztartások fogyasztási kiadásainak tavalyi alakul...
Harmadik hely -- központi, étel-ital és hivogatásFEL
Ray Oldenburg szociológus a The Great Good Place (A nagyszerű jó hely) című könyvében írta le a harmadik hely fogalmát, amely olyan tér, amely nem a munkahely és nem az otthon, és ahol az emberek szívesen időznek. Az egyetemi könyvtár harmadik hellyé válhat, ahol a diákoknak le...
Nemhasználók: tartanak a késedelmi díjtól, örülnének a jobb láthatóságnakFEL
Felmérést végzett a stavangeri közkönyvtár...
Például kisgyerekesek jelezték, hogy nehéz követni a gyerekek által kikölcsönzött könyveket, amelyek összekeverednek az otthoni művekkel vagy elkerülnek az óvodába. Mindennek a vége pedig büntetés és kárpótlás az elv...
Földrengés a Guardiannél -- Google-ről a Facebook-ra helyeződik a figyelemFEL
Átrendeződés várható a Guardian oldalára érkező forgalom forrásaiban, amióta elindították Facebook-alkalmazásukat. Az elmúlt fél évben volt olyan nap, amikor a közösségi oldalon elérhető alkalmazásból többen érkeztek az oldalra, mint a Google keresőjéből. A Guardian Fa...
Kivonul Magyarországról az amerikai multi -- csökken a K+F piacaFEL
Az Albany Molecular Research Inc. (AMRI) amerikai vegyipari vállalat közölte, hogy becsukja budapesti kutatóközpontját, amelyet alig három éve alapított -- írta a Reuters hírére hivatkozva a hvg.hu.
Száz embertől válik meg az AMRI, közlése szerint ugyanis bezárja budapest...
Mi is az a reklámszöveg? -- nem szükségképpen feldicsérőFEL
Mi is az a reklámszöveg? A reklámszöveg az az üzenet, amelyet szeretnénk eljuttatni a potenciális fogyasztó (a célcsoport) agyáig. A reklámszöveg -- bár a köznyelvben ezt sokszor pejoratív értelemben emlegetik -- nem okvetlenül túlzó és nem szükségképpen feldicsérő.
Hogyan teszi láthatatlanná a könyvtárakat a digitális technológia? (olvasóink szavazatára)FEL
A digitális technika -- főként az arra fogékonyabb fiatalok, diákok számára -- gyakran láthatatlanná teszik a könyvtárat. Másszor pedig éppen fordítva. Nézzünk példákat erre és arra is. Láthatatlan könyvtár:
1. Keresés: sokszor mérjük webes megjelenésünk hatékon...
Iskolai könyvtárak -- megváltozott a piacFEL
'Szakfelügyelőként járom az iskolai könyvtárakat, sok korszerűsödött ez alatt a majd fél évszázad alatt. De több gyerek járt be a könyvtárba a 80-as évek közepén, használta, ott éltek. A tapasztalat az, hogy sokkal több gyerek jár az intézménybe és sokkal kevesebb veszi ...
Felhasználóbarát-e a könyvtár? -- szempontok, hogy az legyen - 3.FEL
A nyitva tartási időket tekintve tendencia főleg az egyetemi könyvtárakban, hogy minél tovább legyenek nyitva: 8h-22h/24h, a hétvégeken és sokszor a szünidőben is. A könyvtárosok magas bérköltségének elkerüléséért egyetemistákat is alkalmaznak, illetve részben csökkentett...
10 méter magas könyvtorony (képek)FEL
A több, mint 10 méter magas könyvtornyot Abraham Lincolnról szóló könyvek alkotják, mely több, mint 15.000 különböző című kötetből áll.
Google: a fiúk az adatbányában dolgoznak -- a könyvtárak nem élnek adatvagyonukkalFEL
Bő két hét múlva érvénybe lépnek a Google új adatvédelmi irányelvei és általános szerződési feltételei. Eddig is volt aggodalom a cég adatgyűjtési gyakorlata miatt, de az új rendszert egyre többen tartják kifejezetten aggályosnak, mert a Google túl sok információhoz juth...
Az iskolai könyvtáros identitása (olvasóink szavazatára)FEL
Ki a könyvtáros és ki nem az? -- Az iskolai könyvtáros olyan tanár, akinek a könyvtárban van az irodája. Ez a vélemény indította gondolkodásra a blogbejegyzés szerzőjét. Töprengés után arra jutott: lényegében teljesen mindegy, minek nevezik őt. Vannak kollégák, akik szerin...
Távmunka-program -- mint egy könyvtár számítógépes termeFEL
-- Hallottatok-e a Távmunkaház-programról? Mindketten Pest környékén éltek, bejárnátok-e egy ilyen munkahelyre, ha közel lenne az otthonotokhoz?
Korma Barabás, egy informatikai vállalkozás alkalmazottja: -- Úgy tudom elképzelni, mint egy könyvtár számítógépes termét, ...
Felhasználóbarát-e a könyvtár? -- szempontok, hogy az legyen - 1.FEL
A közönségben gondolkodni elvben az első lépés, hogy minden könyvtári tevékenységet a látogatók érdekére irányítsunk. Olyan könyvtári stratégiai műveletről van szó, mely döntést kíván, írásban rögzítendő, és terjeszteni kell.
Második lépés: a könyvtár ...
Felhasználóbarát-e a könyvtár? -- szempontok, hogy az legyen - 2.FEL
A látogatókban gondolkodás a használók megkérdezését is jelenti, mint minden marketing eljárásnál -- pl. kérdőívvel. Illetve: felveti a kérdést a könyvtár helyszínéről is, akár az oktatáshoz tartozik, közszolgálatot lát el. A hozzáférés egyaránt jelent fizikai és in...
Idővonal: így működik az új FacebookFEL
A közösségi oldalon a napokban lecserélik a régi profilokat az új timeline-ra, azaz az idővonalra. Megmutatjuk lépésről lépésre, mit kell beállítania, hogy az adatai biztonságban maradjanak, és csak az illetékesek lássák, ami rájuk tartozik.
Meddig állnak ellent a könyvtárak a CRM-nek? -- Minősített vagyonherdálás...FEL
A hálózaton belül rendkívüli előnye van annak a szereplőnek, aki ismeri valós vagy lehetséges fölhasználóit / vevőit / partnereit. Így például a Google már több mint 10 éve gyűjt rólunk és keresési szokásainkról (igényeinkről) adatokat, és jól ismer bennünket -- val...
Miért lesznek az e-könyvek sokkal fontosabbak, mint gondolnád? (olvasóink szavazata)FEL
Az e-könyvek piaca gyorsabban nő. mint gondolnánk. Trey Ratcliff, a népszerű amerikai fotós leírja az offline és az online könyvkiadással kapcsolatos tapasztalatait. Mindkét üzleti modellben sikert könyvelhetett el magának, de az e-könyv piacán sokkal nagyobbat. Néhány érdekes ...
Álláskereső dilemmája: Mennyire vagyok karrierképes?FEL
'Megrekedtem. Nem elégít ki a munkám. Hónapok óta vagyok munka nélkül.' Valamit mindenképp tennie kell az álláskeresőnek, ha ilyen vagy ehhez hasonló gondolatok cikáznak a fejében. Tanácsok, hogyan derítse ki, mennyire 'karrierképes'.
Kölcsonzés-növelés a könyvek hatékonyabb prezentálásávalFEL
A virginiai James Madison Egyetem könyvtárában a 'frontemberek' fontosságát és hatásukat a használókra egy hagyományos cél, a kölcsönzések növelése érdekében használták fel. A statisztikák szerint ugyanis, az utóbbi években, miközben nőtt a könyvtárlátogatók, csökken...
Antikváriumi felülértékesítési ötletek karácsonyraFEL
- Egyedi karácsonyi ajándék: 38 éves szerettének karácsonyra ajándékozzon 38 éves kalendáriumot!
- Könyvgyűjtőknek minikönyv! Szerette a könyvek rajongója? Ajándékozza meg kedvenc témakörébe
tartozó régi mini könyvvel!
- Névre szóló kötetek! Lepje ...
Be tudjuk-e csatornázni a nemzedékeket a könyvtárba?FEL
X, Y, Z - betűk az ábécéből. A szociálpszichológiában és a szociológiában a generációk jelölésére szolgálnak. A hajdani nagygeneráció (vagy veterán generáció) után 1946-tól 1964-ig tartott a baby-boom korszak, az 1965 és 1979 közöttiek az X, a 1980-1995-ösök az Y, az ...
Mi segítheti leginkább a könyvtári szolgáltatásfejlesztést?FEL
Ön szerint mi segítheti leginkább a könyvtári szolgáltatásfejlesztést? -- hangzott a KIT múlt heti szavazásának kérdése. A nem reprezentatív válaszok megoszlása:
19 - Használóismeret
16 - Több pénz
16 - A munkatársak meglévő szakismeretének kiaknázá...
Vigyük a 'használói élményt' az oktatásba!FEL
Az USA sok könyvtárosképző intézményének tantervébe nem építették be a Használó tapasztalat / élmény (UX - usability experience). kurzust, és ez meg is látszik a szakmában. A témakörbe tartozik pl. az ember--gép-kapcsolat, a kulturális örökség prezentálásának fogásai,...
Mi legyen a könyvtári naptáron?FEL
-- Attól függ, hogy a marketingkultúra melyik szintjén vagyunk. Vagy: könyvtárban, állományban, vagy használóban gondolkodunk.
1. szint: nem kell könyvtári naptár, mert a könyvtár a kultúra temploma, és ha valaki intelligens, akkor naoptár nélkül is használja. Eddig is...
Teszt: a XXI. századi könyvtárosFEL
A blogszerző tudományos cikkek, jelentések és egyéb szövegek százainak tanulmányozása után kezdte összeállítani a listát annak tesztelésére, hogy megfelelünk-e a XXI. század követelményeinek mint könyvtárosok. A koncepcióhoz tartozik, hogy mivel a könyvtár környezete ál...
A könyvtárak marketing-ötleteket kölcsönöznek a könyvesboltoktólFEL
A mai közkönyvtárak sokban hasonlítanak a könyvesboltokhoz: van bennük könyvek bemutatására szolgáló display, kávéforrás és ajándékbolt. Ezek is hozzásegítik a könyvtárakat, hogy a célcsoport szemében fontosak legyenek, segítenek a forgalom növelésében, illetve némi j...
Minden második netező szenior fent van a közösségi oldalakonFEL
Együtt a neten: villámkonferencia az időskori internetezésről. -- A generációk közötti összefogás és az internet lehetőségeiről szervezett villámkonferenciát csütörtökön az Inforum és a UPC Magyarország. A résztvevők arra keresték a választ, hogyan tudnak élni az infor...
Már a középiskolásokat is várja az Országos Széchényi KönyvtárFEL
Tizennyolcról tizenhat évre szállította le a beiratkozás korhatárát az Országos Széchényi Könyvtár. A módosítást Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter jelentette be a Széchényi Emléknapon, a könyvtár nyílt napján.
Biztos nem felejtettél el semmit? -- felülértékesítés a könyvtárbanFEL
Műszaki webáruházban olvasom a termék kiválasztása után a linket: Biztos nem felejtettél el semmit? És alatta sorakoznak a kiválasztott termékhez kapcsolódó kiegészítők. Ügyes... A kereskedők úgy mondják: felülértékesítés. Azt jelenti: egy termék vásárlása helyett tö...
Facebook -- könyvtári tapasztalatok 6. - Áttörés egyelőre nincsFEL
20 amerikai felsőoktatási könyvtár Facebook-jelenlétét vizsgálta a D-lib Magazinban Michalis Gerolimos. Főbb megállapításai:
- nem gondoljuk, hogy a Facebook használata egyértelműen eredményes eszköz könyvtári szolgáltatások támogatására; hogy több embert csalogass...
A könyvtárosoknak meg kell találniuk a tizenévesekhez vezető utat is (olvasóink szavazatára)FEL
Jenice Sileo gyerekkönyvtáros szabadságra ment gyerekeivel. Előtte az interneten utána nézett, hogy a környéken milyen tinédzsereknek való programokat kínálnak a könyvtárak, Meglepve látta, hogy szinte semmit. Sikeres gyerekkönyvtárosként így terelődött figyelme arra a korosz...
Lehet-e szeretetmárka a könyvtár? -- Nemcsak a könyvtárosok, hanem a használók számára isFEL
Globális változás figyelhető meg a fogyasztók értékrendjében is, amelyhez a portékáikat kínáló cégeknek is igazodniuk kell. A korábbinál jobban vágyunk például a jóllétre, a kényelemre. Erősödőben van a környezettudatosság és az 'azonnal mindent' szellemisége. A fogya...
Akciókkal készül a karácsonyra a BooklineFEL
Magyarország legkedveltebb internetes áruházában, a Bookline.hu-n idén is sorban állás nélkül és átgondoltan szerezhetjük be szeretteink meglepetéseit, mellyel nem csak időt, pénz és rengeteg energiát, hanem most több ezer egyedi és értékes ajándékot is nyerhetünk.
...
Olvasásportál -- a marketingkultúra második szintjét közelítveFEL
Áprilisban már beszámoltunk az OPKM portáljának http://http://olvasas.opkm.hu/ béta változatáról, most ismét jelentek meg hírek róla. A 210 millió Ft-os projekt nevével is sugallja a szándékát, olyanokat célozva, akik eleve hívei az olvasásnak. Az olvasást nem eszköznek fogj...
Milyen szinten áll könyvtáraink marketing-kultúrája?FEL
A könyvtárakban számos marketing-megközelítés létezik.
- Van néhány könyvtár, amely a marketing-orientáció révén jelentős ügyfél-elégedettséget ér el. A használók jövőbeni igényeiben gondolkodnak.
- Más könyvtárak a marketing követő (a piaci változá...
Könyvtárkóstolgató gyerekeknek -- KazincbarcikánFEL
16 év alatti diákok és különösen óvodás korosztály részére az ún. 'Könyvtárkóstolgató' program. Ez azt jelenti, hogy időnként (évente 2-szer) kitelepülünk az óvodákba, egy mini könyvtárral, és lehetőséget biztosítunk a szülőknek, hogy ott helyben beírathassák gyer...
Csökken a k+f-piac is! -- kisebb információs és könyvtári kapacitás is elég leszFEL
A globális környezet változása miatt változtat k+f tevékenységén a Sanofi, a lépés a magyarországi egységeket is érinti. Piaci hírek szerint más gyógyszeripari szereplők ennél is komolyabb leépítéseket hajtottak vagy hajtanak végre Magyarországon. Úgy tudni, hogy -- a kor...
Gerilla könyvtárosok a Wall StreetenFEL
A gerilla könyvtáros megfelelő szakképesítés nélkül szervez és tart fenn könyvtárat ott, ahol az embereknek a legnagyobb szüksége van információra. Gerilla könyvtár létrehozható egy egyébként nehezen elérhető csoport információs igényeinek kielégítésére, a lehető le...
Ajánlhatom az Ön figyelmébe ezeket az olvasnivalókat is?FEL
Az Origo a Gravity ajánlórendszerét integrálja tartalomszolgáltatásba, mellyel célja a látogatói élmény fokozása, valamint az első egyénre szabott tartalmat ajánló hazai hírportál megteremtése. A legnagyobb hazai hírportál három hónapon át versenyeztette a piacon elérhet...
Sátorkönyvtár: Foglaljuk el Bostont! -- Nem kell DeweyFEL
Az Occupy Wall Street mintájára Bostonban kezdeményezett szerveződés is, saját könyvtárral rendelkezik egy óriási ponyvasátor alatt. A gyűjtemény, amely New Yorkkal ellentétben kevésbé van kitéve az elemeknek, mintegy 500 könyvből áll. A szervezők között találhatunk a mozg...
Hogyan tegyük könyvtárunkat nélkülözhetetlenné? (olvasóink szavazatára)FEL
Tekintsünk körül a könyvtárban és környékén, és bontsuk le azokat az akadályokat, melyek gátolják használóinkat a hozzáférésben. A szerző ajánlatai pl.:
- szerezzük vissza bizalmunkat a könyvekben, s legyenek ott a könyvtárban
- akkor legyünk nyitva, amikor...
Mennyiben vonatkozik az evolúció vastörvénye a könyvtárra? -- 12 megújulási tanácsFEL
2009-ben ünnepelték Charles Darwin születésének 200. és a túlélést és alkalmazkodást középpontba állító fő műve, A fajok eredete megjelenésének 150. évfordulóját. Sajnos ez az év (2009) a világgazdasági válság és az általános nyugtalanság éve is volt. Több ezer ...
E-tartalom blog amerikai könyvtárosoknakFEL
Az American Libraries legújabb e-content blogja segítséget szándékozik nyújtani az elektronikus tartalmak útvesztőiben. A szerzők szerint a jelenlegi káoszból az egyedüli kiút a könyvtárosszervezetek, kiadók és könyvtárosok együttműködése. Bár bizonytalan helyzetekben egys...
Beépülés az orvosok döntéselőkészítési folyamatába -- élevbevágó feladatFEL
A kétnapos Informatio Sciantifica - Informatio Medicata konferencia szépszámú hallgatóságot és kiállítósereget toborzott. Úgy tűnik, van még lehetőség az orvosi / egészségügyi információban. Örömteli volt, hogy többször előkerült a szemléletváltó attitűd: senkit nem ...
A könyvtárosok végvárai légvárakká válnak? -- a közösségi térnek lehet jövőjeFEL
Alighanem elérkezett az az idő, amikor a közkönyvtáraknak kettős 'fronthatással' kell szembenézniük. Ezek közül az első viszonylag régi téma, ez pedig az olvasás kérdése. ... Azonban nem ezzel a jól ismert jelenséggel szeretnénk foglalkozni vitaindítónak is szánt gondolat-k...
Gamifikáció -- könyvtárban is használhatóFEL
A 'gamification (fordítsuk jobb híján játékosságnak) az egyik legújabb hívószó, ami körül őrült nyüzsgés található a világban. Jelentése röviden: a játéktervezésben használt megoldások átültetése az élet más területére, hogy növeljük az emberek részvételi kedv...
Folyóiratok végveszélyben -- se olvasó, se pénz = életképtelenné vált modellFEL
Megtizedelheti az irodalmi-közéleti és a társadalomtudományi folyóiratokat a politikai széljárás változása, a támogatók eltűnése és az internet térhódítása. Zárszó címmel szerkesztőségi közlemény tudatta a Regio negyedéves folyóirat olvasóival a szerkesztők döntés...
Hogyan készítsünk QR-kódot -- és milyen célra?FEL
A KIT hírlevél előző számában szó volt a QR-kódról úgy általában, most pedig írok az elkészítéséről is.
Kódot előállítani egyszerű: fel kell menni egy kód készítő weboldalra, például a http://goqr.me/ -re, vagy a http://qr-kod.hu/ -re, beírni a kódolandó sz...
Auchan: váratlan információs szolgáltatást indított az áruházláncFEL
Alig két hete indította útjára az Auchan áruházlánc telefonos információs szolgálatát, hogy vásárlóinak visszajelzéseit és észrevételeit még hatékonyabban kezelhesse és beépíthesse működésébe. Az áruházlánc vásárlói minden nap, reggel 8 és este 20 óra között v...
Így tájékoztatnak ők -- jogi kutatócéget várásolt a BloombergFEL
A Bloomberg hírügynökség és adatbázis-szolgáltató $990 millióért megvásárolja a BNA adójogi és szabályozáskutatási vállalkozást. Célja, hogy konkurenset támasszon a Thomson Reuters (TRI.N) (TRI.TO) és a Reed Elsevier (REL.L) (ELSN.AS) hasonló adatbázisainak. A kutatócége...
Ajándék digitális újságok egyes Telekom mobil és otthoni előfizetőknekFEL
Háromezer forint értékben válogathatnak a Digitalstand kínálatában szereplő digitális magazinok közül azok a T-Home és T-Mobile ügyfelek, akik november végéig bizonyos okostelefonokat és táblagépeket vásárolnak.
* * * Panaszügyek hatékony megoldása * * *FEL
A reklamáló, panaszos Ügyfeleket sok helyen közellenségnek tekintik és ennek megfelelően bánnak velük! Ezért azután hiába költenek jelentős összegeket ügyfélszerzésre, könnyen elveszítik őket, mert nem megfelelően kezelik az elégedetlenek visszajelzéseit; szakszerűtlen, r...
Helyzetjelentés a romániai magyar közkönyvtárakról -- ott is hiányzik a stratégiaFEL
Alig találni Erdélyben olyan könyvtárat, amelyik nem próbálja meg különböző rendezvényekkel becsalogatni az olvasókat. Az olvasómaratonok vagy könyvbemutatók mellett filmvetítések (vagy akár egész fesztiválok), kiállítások, beszélgetések, gyerekprogramok zajlanak az inté...
Lesz ismét Összefogás: megszívjuk a gyere a könyvtárba' feliratú cumisüvegetFEL
Ennél messze rosszabb az a vita, ami itt Torontóban megy a közkönyvtárak bezárásáról. Az itteni polgármester úgy gondolja, hogy könyvtárra nincs szükség. Érdekes, hogy milyen sokan az e-book olvasók számának növekedéséből vezetik le az efféle következtetéseket, ahelyett,...
A könyvtáros egyesületek átpozícionálják a szakmát -- cél: a felhasználók legitimálják a könyvtáratFEL
Figyelemre méltó kitekintenünk időről-időre az északi országok könyvtáros egyesületeinek célkitűzéseire, gyakorlati munkájára. A legfőbb kihívások, amelyek őket érintik, európai, sőt bizonyos elemeiben globális szintűek. A hagyományos könyvtárkép az alapjaiban kérdő...
Demokrácia, kommunikáció, egyenlőség, nyilvánosság, átláthatóság -- könyvtáros egyesületi hívószavakFEL
A Finn Könyvtáros Egyesület stratégiájának fő hívószavai a demokrácia erősítése, a nyitottság, a kommunikáció, az egyenlőség és a nyilvánosság, átláthatóság. Munkájukat társadalmi szinten nyitottabbá, átláthatóbbá kívánják tenni. A könyvtáros szakma hangjának...
A vállalati Facebook-jelenlét 10 legcikibb elemeFEL
Kevés vállalat számára jelent ma már újdonságot, hogy lehetőségük van Facebookon keresztül is a célcsoportjaikba tartozókkal kommunikálni. A Facebookon folyó kommunikáció folyamatosan fejlődik, érik, formálják a benne résztvevők, nem csak az adott közösséget, hanem a kö...
FITT-kocsma -- esély a kiadók és a könyvtárosok együttgondolkodására?FEL
Könyvtárosok és kiadók képviselői beszélgettek az e-könyvekről és digitalizálásról a Magyar Könyvtárosok Egyesülete 43. Vándorgyűlésén Pécsett. A Minaret Étteremben több mint 50 kíváncsi ember összegyűlt, többek szerint a 'történelmi pillanatú' beszélgetésre. Itt ...