SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
***, a mumus -- pozitív szemlélettel a könyvtárban
Címkék: * | használói élmény (UX) 2020- | imázs (kép, amit rólunk mások alkotnak) | tájékoztatás (személyes, fizikai) | cselekvésképtelenség | emberi minőség | szervezeti kultúra |
Történt, hogy egy *** [könyvtár]beli látogatásáról *** [név] írt egy blogbejegyzést. Hírgyűjtőkkel bíró könyvtárosok gyorsan megtalálták a bejegyzést, saját blogon is idézték. Mikor ezt a blogbejegyző konstatálta, kérte az idézőt, hogy törölje saját blogjáról, mert -- úgymond -- szeretne még a *** könyvtárba menni. A bejegyzés töröltetett, a forrásblog azonnal jelszavassá vált... A cikk és az eset rávilágít a könyvtári a hatalmi attitűdre, ügyfélkapcsolatok szintjére, és a könyvtárimázsra (milyen feltételezés él a könyvtárról). Bár joggal lehet mondani, hogy egy példa nem példa, és hogy mindenkinek lehet rossz napja, a bejegyzés olvasó oldali hangulatát saját visszatérő olvasói tapasztalataim visszaigazolják. Tényszerűen megjegyezve, hogy más, abszolút pozitív hozzáállás is tapasztalható. (MG) Idén is eljött a idő, mikor szembesülnöm kellett a ténnyel: kénytelen vagyok elmenni az ***-ba. Hogy egyesek miért nem szeretnek odajárni? Ez nemsokára kiderül. -- Azt tudom, bármit kértem vagy kérdeztem, úgy csinált [a könyvtáros] mintha nekem ezt vagy azt tudnom kéne, és bár mindent kötelességtudóan megtett -- ami tényleg a kötelessége -- nem hagyta ki az alkalmat, hogy ne szóljon be ill. ne világítson rá arra, hogy mit rontottam el, illetve éreztetni azt, hogy valószínűleg agyilag tudom majd felfogni, hogyan működik a *** [elektronikus berendezés], és egy oldal *** [feldolgozása] nekem, a rutintalannak G ehész percet is igénybe vehet. Persze neki ez kevesebb idő, hiszen ő már gyakorlott, de természetesen ő nem fog nekem ***-ni [szolgáltatást nyújtani]. Jó-jó, és csak arra nem emlékeztem, mikor is kértem meg erre a kemény feladatra. Hiszen csak megkérdeztem, mi módon tudok hozzájutni pár oldalhoz nyomtatva. Utóbb amúgy kiderült, kissé rosszul mérte fel képességeimet. (1 óra 30 perc alatt vittem fel 46 tételt, ami 2 percet jelent átlagban. He.) Hozzáállásának pozitív hozadéka az volt rám nézve, hogy a hosszú nap után (kisebb megszakításokkal háromnegyed hétig ültem a ***-tárban [a könyvtár egyik részlege]) megállapíthattam: nem tudta belém ültetni a hülye vagyok érzést, és akármennyire undok volt, a kedvemet sem tudta elrontani.' - F: nov. 11.
Régebbi hírforrás(ok): *** |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |