Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


8-18 éves korú gyerekek segítenek eldönteni, milyen legyen a jövő bevásárlóközpontja (Design thinking)

Bugarszki Zsolt: Öt hónappal a Szingapúrba költözése után elhelyezkedett a Design For Change Singapore szervezetnél, Impact Managerként, ahol a korábbi, észtországi munkáihoz nagyon hasonló dolgot csinál - csak éppen egy teljesen más környezetben. Az impact manager feladata: kapcsolatot teremt az innovációs politikája és a design thinking eljárás között. Az aktuális feladat: milyen legyen a jövő bevásárlóközpontja? E modell- és megoldáskeresési projekt specialitása, hogy a kidolgozásba gyerekeket von be.
A design thinking folyamat olyan termék- illetve szolgáltatásfejlesztés, melynek központjában az ember áll (aki leginkább a vásárló, de nem feltétlenül ő). Más eljárásokkal ellentétben az ember (aki itt: felhasználó) a tervezési folyamat egészében részt vesz.

1. Az első lépés az Empathising (empátiaébresztés). A projektben - készítsék el a jövő bevásárlóközpontjait - a résztvevő gyerekek igyekeznek minél közelebb férni a problémához. Mivel a társadalom elöregszik, ezért a gyerekeknek közel kell menniük az idősek tapasztalataihoz, érzéseihez. A tervezést visszafogják: ne legyenek ötleteink addig, amíg nem ismerjük meg lehető legpontosabban az igényeket! Az aktuális projektben gyerekeknek sikerült olyan empatikus légkört kialakítani, amelyben hatékonyan beszélgethettek az idősebbekkel. A párhuzamosan dolgozó projektcsoportokban főiskolásokat alkalmaznak gyerekek mentoraként. A gyerekek voltak a központban, és ők beszélgettek a csoportonként 2-3 idős emberrel. Meglepő volt látni, mennyire bele tudnak érezni az idősebbek gondolkodásába. Ezáltal sikerült megismerniük az idősebbek bevásárlóközpontokkal való attitűdjét. A kapott adatokból kliensperszónát [vö.: link ] építettek fel.

2. A második szakaszban - imagine (elképzelés) - a begyűjtött információt dolgozták fel. A konkrét esetben: az idősek problémái: az általuk ismert bevásárlóközpontban nagyon drágák az ételek. Mivel gyorsabban fáradnak, szeretnének leülni, de jellemzően nincsenek székek. Ha már leülnek, akkor lehetőleg zöldbe ülnének. Vagy: nem érdeklik őket a nemzetközi láncok, a hagyományosabb ételeket kedvelik.

3. A harmadik szakaszban a begyűjtött tudás alapján 3D-s prototípusokat készítettek a gyerekek.

Bugarszki Zsolt a podcastban elmondta: a gyerekek friss, tapasztalatlan szemléletükkel külön hozzáadott értéket adtak a projekthez. A projekt nem jótékonyság volt: egy bevásárlóközpontot építő cég volt a megbízó. (ref.: MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról