Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


A dezinformáció veszélyei a közösségi médiában

A politika még akkor sem tudja egykönnyen befolyásolni a közösségi média fogyasztóit, ha egy platform tulajdonosa egyértelműen elkötelezett valamelyik irányban - állítja Ződi Zsolt.

HVG: Lehet, hogy vannak versenytársak [a Tvitter, Facebook, TikTok, YouTube szolgáltatásaival szemben - szerk.], de azért így is elég szűkös a kínálat, ráadásul a nemzeti térből a globális térbe került át a hatalmi verseny azáltal, hogy egy X, egy Facebook vagy egy TikTok a fő kommunikációs csatorna.
Z.Zs.: A TikTok csak irracionális intenzitással erősítette fel es gyorsította a folyamatot
Ez csak nehezíti a dolgot, mert ezeknek a szabályozása is áttolódott a nemzetközi térbe. Az egyes államok is megpróbálkozhatnak vele, de az nem lesz igazán hatékony. Az Európai Parlament 2022-ben ugyan elfogadta a digitális szolgáltatásokról szóló rendeletet (DSA), de attól sem változott sok minden. Maga a DSA az egyik legvitatottabb kérdésnek a dezinformációt tartja, minthogy az nehezen definiálható. Vannak a nyilvánvalóan nem tényszerű dolgok, például hogy Orbán Viktornak három lába van, és vannak az egyértelműen tényszerű kijelentések, mint hogy Magyarország területe 93 ezer négyzetkilométer. A kettő között viszont van egy jókora szürkezóna, amibe beleesnek a szélsőséges vagy extrém módon elfogult vélemények, meg az egyébként tényszerűen igaz események extrém módon elfogult keretezése. A nyáron a Reutersnél láttam azt a headline-t, hogy orosz dezinformációs kampány folyik a párizsi olimpiával kapcsolatban. A Szajna vize tényleg koszos volt, az olimpiai faluban tényleg papírból voltak az ágyak, tehát olyan állításokat kaptak fel, amelyek igazak voltak, csak adtak hozzá egy keretezést, amely azt volt hivatott bizonyítani, hogy az egész olimpia vacak, amúgy pedig a Nyugat válságban van, még egy olimpiát sem tud normálisan megrendezni.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról