SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A felsőoktatási könyvtár használata összefügg a tanulmányi eredménnyel...
Címkék: felmérés | használóképzés | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | megtérülés, könyvtári szolgáltatásé (2014.08-) | szakmai szervezet | USA |
(egy éve írtuk...) A könyvtári szolgáltatások hasznosságának, hatásosságának mérése iránt már hosszú ideje nagy az érdeklődés. Az e területen végzett kutatásokhoz jó alapot kínál a Felsőoktatási és Tudományos Könyvtárak Egyesülete (ACRL) által 2010-ben megjelentetett The Value of Academic Libraries: A Comprehensive Research Review and Report című kiadvány.
Iowa Állami Egyetem Könyvtára link 2016-ban kérdőíves adatfelvételt hajtott végre a hallgatók körében, amelynek keretében a könyvtári források használatának (önbevallásos) gyakorisága (LRU - Library Resource Usage Index), a hallgatóknak a könyvtárhasználat és saját tanulmányi eredményeik kapcsolatára vonatkozó észlelései (LCS - Library Conrtibution to Success), a kurzusokhoz kapcsolódó könyvtárhasználati képzéseken való részvétel (CRI - Course-related Library Instruction), valamint a tanulmányi átlagok (GPA - Grade Point Average) közötti statisztikai kapcsolatok erősségét vizsgálták. A kapott nem oksági összefüggések: 1. A könyvtárhasználat tanulmányi sikerességhez való hozzájárulásának kedvező megítélése (LCS) pozitív összefüggésben áll mind a könyvtári források tényleges használatával (LRU), mind pedig a hallgatók tanulmányi eredményeivel (GPA). 2. Az alsóbbévesek esetén a könyvtárépület gyakoribb használata hozzájárul tanulmányi sikerességükhöz (LCS), míg a felsőbbévesek esetén ez az összefüggés gyenge. 3. A felsőbbéveseknél inkább a könyvtári források használata (LRU) és a könyvtár pozitív percepciója (LCS) között erősebb a kapcsolat. 4. A könyvtárépület gyakoribb használata ellenben az összes hallgatót tekintve jellemzően a tanulmányi átlag (GPA) alacsonyabb értékével jár együtt. 5. A könyvtári források használata (LRU) pozitív, de igen gyenge összefüggést mutat a tanulmányi eredményekkel (GPA). 6. A könyvtárhasználati képzéseken történő részvétel (CRI) szerény, de pozitív összefüggésben áll a könyvtári források használatának gyakoriságával (LRU). 7. A könyvtárhasználati képzéseken történő részvétel (CRI) ugyanakkor negatív kapcsolatban áll a tanulmányi átlagokkal (GPA). (Könyvtárhasználat, használóképzés és hallgatói eredményesség a különböző tudományterületeken: egy többszintű modellezést alkalmazó megközelítés; ref.: Vastagh Z.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |