SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A holland közkönyvtárak nem tudnak mindent - ezért közösen szolgáltatnak
Címkék: átszervezés, racionalizálás | együttműködés más könyvtárakkal | együttműködés nem könyvtárakkal | használó (szegény) | használói élmény (UX) 2020- | hatékonyság | Hollandia | kiszervezés | könyvtár, köz- | könyvtár, nemzeti | legjobb gyakorlat (közkönyvtár) | legjobb gyakorlat (nemzeti könyvtár) | minőség, -irányítás, -fejlesztés | szakmai szintű irányítás | szervezés, szervezeti kérdések | üzleti modell | oktatás, tanulás | beszállítói kapcsolatok | szervezeti kultúra |
A KIT ez évben [pontosabban tavaly, mert ez a hír egy éves utánközlés - szerk.] két, holland, könyvtárak által is használt együttműködési rendszerre is felhívta a figyelmet:
- A hátrányos helyzetűek ismeretszerzését támogató Oefenen.nl (erről közös konferenciánkon is szóltunk) link - Az idősek tanulását támogató Studiekringen platform link . A rendszerek jellemzői, hogy 1. hatékonyak, kihasználva a méretgazdaságosságot 2. könyvtárakon kívüli, külső vállalkozás / alapítvány szolgáltatja őket - amellyel a könyvtárak közvetve elismerik: jobb, ha e speciálisabb feladatokat külső, a témában szakértő szervezet kínálja 3. a könyvtárak (gyakran a nemzeti könyvtár bevonásával) megvásárolják a külső szolgáltatást, ahelyett, hogy drágábban és lassabban saját maguk fejlesztenének hasonló rendszert - egymással párhuzamosan; az üzleti modell emellett jelentősen megnöveli a minőségi szolgáltatás és folyamatos fejlesztés elvárhatóságát 4. a könyvtárak integrálják a felületet és a szolgáltatást saját könyvtári portáljukba és működésükbe, és az így bevont szakértelmet kiegészítik saját használóismeretükkel, helyismeretükkel - azaz: egymás jobb szakértelmét elismerve, munkamegosztásra építenek. A jó eredményhez ugyanis mindkettőre szükség van. A holland könyvtári hozzáálláshoz nagyon hasonlót találunk és mutattunk be az utóbbi években pl. Németországból és Nagy-Britanniából is. Közös jellemzőjük: a használók szempontjait figyelembe vevő, azaz minőségi rendszerek használatában érdekeltek, szemben a "mi tudjuk jobban" attitűddel. Ezzel a könyvtárosok megemelik saját társadalmi elismertségüket - nem könyvtárpropaganda, hanem minőségi szolgáltatások által. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |