Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

A közösségi média bizonyos gyerekeknek nagyon hasznos, másokat viszont tönkretesz

Mintha a nyomtatott könyv kapcsán is lettek volna hasonló félelmek. Amelyeket nem érdemes lesöpörni, viszont hasznos megismerni a hatásmechanizmust, majd kihasználni az új médium lehetőségeit és korlátozni annak káros hatásait. (MG)

Egyre több kutatás állapítja meg, hogy érzékelhető kapcsolat van a közösségi média használata és a depresszió kialakulása között. A tizenévesek körében már több, mint tíz éve nő a depressziósok aránya és az öngyilkosságok száma, de a kutatási eredmények ellenére a közösségimédia-cégek hallgatnak az ügyről, vagy épp hitelteleníteni próbálják a számukra kedvezőtlen tanulmányokat.
"A korrelációs adatok azt mutatják, hogy a közösségi média használata és a depresszió közötti kapocs mára elég egyértelmű. A legnagyobb és legalaposabb kutatások mind arra jutottak, hogy azok a kamaszok, akik több időt töltenek a közösségi oldalakon, nagyobb valószínűséggel lesznek depressziósak vagy boldogtalanok" - nyilatkozta az NPR-nak Jean Twenge, a San Diegó-i Állami Egyetem pszichológiaprofesszora.
"Gyakorlatilag minden, ami hozzájárulna, hogy ezeket a platformokat egészségesebben használják az emberek - tehát kevesebb időt töltsenek rajtuk, ne kövessenek be ismeretleneket, ne töltsék az ajánlott oldalak passzív görgetésével az idejüket -, aláássa az egész üzleti modelljüket" - mondta Melissa Hunt, a Pennsylvaniai Egyetem pszichológus kutatója.
"A közösségi média nagyon heterogén. Bizonyos gyerekeknek nagyon hasznos tud lenni, másokat viszont tönkretesz. Azt azonban még mindig nem értjük pontosan, mitől függ, hogy kinek válik hasznára, és ki sérül miatta. Ha őszinte akarok lenni, valószínűleg az egyik legnagyobb természetes kísérlet zajlik, amiben gyerekek valaha részt vettek" - mondta Martin Paulus, az agykutatással foglalkozó oklahomai Laureate Institute elnöke.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról