Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

A közösségi média: egy megosztó tulajdonság mentén köti össze az embereket, azaz szétválasztja őket

A Science főszerkesztője, Holden Thorp: "A Facebook már olyan hatékony munkát végezhetett abban, hogy a vágyaikat kielégítő feedhez szoktassa a felhasználókat, hogy azok már megváltoztathatatlanul szegregálódtak."

Petter Törnberg, aki a közösségi média, a politika és a mesterséges intelligencia határait vizsgálja: nem az a baj a közösségi médiával, hogy buborékba terel minket és elzár a különböző véleményektől, hanem épp az, hogy összekapcsolja az embereket. Az internet előtt ugyanis a fizikai térben, lokálisan osztódtak csoportokra az emberek, mindenféle társadalmi mutató alapján, ami kevesebb lehetőséget adott a politikai-ideológiai konfliktusokra: lehet, hogy Sanyi fideszes, Kornél pedig baloldali, de ha mindketten nagy fradisták és szeretnek horgászni, ráadásul a gyerekeik is egy osztályba járnak, szívesebben félretették a pártpolitikai nézeteltéréseiket, mint ha csak egy profilkép és egy név lennének egymásnak a Facebookon, akiről semmi mást nem tudnak, és csak egymás túlfűtött kommentjére reagálnak. Ha valakinek csak az oltásellenes posztjaival találkozunk online, miközben mi büszkén beadattuk a covid boostert is, az első pillanattól olyan ideológiai törésvonal alakul ki, ahol aztán már nem számít, hogy éppen mindkét oldalon szerető férj, családapa és megbízható munkaerő áll, akiknek még a zenei ízlésük is hasonló, és jót tudnának beszélgetni a 80-as évek magyar filmjeiről is - a kezdeteknél eldől, hogy egymás esküdt ellenségei, akiknek élni sincs joguk, csak mert egy dologban nem értenek egyet.

Az interakciók azért fontosak a Facebooknak, hogy legyen miből megállapítani, milyenek a felhasználók, mit szeretnek, hova sorolják magukat - vagyis milyen hirdetéseket lehet rájuk hatékonyan targetálni. Ahogy Törnberg mondja: "Ezért van minden önkifejezésként keretezve. Ez egy identitásalapú politikát eredményez, ami pontosan olyan környezet, amilyet akkor teremtenénk, ha növelni akarnánk a polarizációt."

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról