SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A menő könyvtári arculat és logó - 2. Arculatkészítési folyamat
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | közösség mint információforrás (2.0) | pr (bizalomkeltés) | tervezés, stratégia |
KÜLSŐ BEVONÁS - Ha tényleg a használóért vagyunk, akkor meglévő és lehetséges célcsoportunk elvárásaiból érdemes kiindulnunk (ekkor határozhatjuk meg későbbi sikerünk mértékét). Profi marketingkutatásra és szcenárióelemzésre nem biztos, hogy van költségvetésünk, de abban senki sem gátol, hogy arculatépítési szándékunkról többször szóljunk a nyomtatott és elektronikus sajtóban, kisebb felméréseket végezzünk az utca emberével. Megér néhány napot, hogy egy tablettel a kézben járókelőket faggassunk, s az eredményeket online értékeljük (persze, papíron is végezhetjük a felmérést). Megtudhatjuk a megkérdezettekről pl.: honnan szereznek információt, mi jut elsőre eszükbe a könyvtárról, a mi könyvtárunkról, mit találnak benne vonzónak, kevésbé vonzónak stb.
BELSŐ BEVONÁS - Az arculat kialakítása vezetői feladat, de a munkatársak be nem vonása nagyban ronthatja az eredményes alkalmazást. E folyamat lassabb, mint az egyszemélyi döntés, de az ekkori ráfordítás később töredékére csökkenti az elfogadás idejét és növeli eredményességét. TECHNIKAI FOLYAMAT: - A megrendelő ún. brief-et, szándékait, értékeit felsoroló rövid összefoglalót készít, amelyet a megbízott szakemberrel közösen értelmez. Kitérnek arra, hogy mely arculati elemek a megrendelés tárgya. Szerződésük része lehet kisebb-nagyobb kutatás, a használók bevonása is, pl. ötletbörze, ötletpályázat. - A szakember elkészíti az arculati kézikönyvet, melyen a szerződés értelmében a megrendelővel egyeztetve alakít. - Az alkotási folyamat önmagában is lehet pr (public relations - kb.: közösségkapcsolati) akció. pl. közösséget bevonó nyílt szavazás a tervekről ? sajtó-hírveréssel. - Az elfogadott arculatot kidolgozza a szakember és átadja a megrendelőnek. A szerződés értelmében a szolgáltató le is gyárt(tat)hatja és installálhatja is az egyes elemeket. - A megrendelő felkészíti a munkatársait az arculat használatára, ellátják a munkatársakat a szükséges eszközökkel, meghatározva: milyen célból milyen eszközök (levél-, prezentáció-sablon) használandók. - A szervezet vezetői példát mutatnak az arculati elemek használatában, támogatva a következetes használatot. Itt láthatunk egy előadást egy folyamatról, a New York-i iskolai könyvtárak arculatának megújításáról: link (MG, okl. pr-szakember) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |