Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

A MI nem helyettesíti a kreativitást - már ha szolgáltatásunk eléri a kreatív szintet

A MI uniformizál és miatta érdektelen reklámok árasztják el a fogyasztókat, melyek összköltsége megegyezik Görögország GDP-jével - ez részleteiről két reklámozási szakember végzett el kutatást, és egyben kideríteni bizonyítékokkal alátámasztva, hogyan lehet a közönség érzelmeit felkelteni.
Adam Morgan, az Eatbigfish alapítója és Jon Evans, a System1 ügyfélszolgálati vezetője az unalmas reklámok által okozott pénzügyi veszteségek okait mutatják be, akik hat éven át ötvenötezer reklámot vizsgáltak meg. Kiderítették, hogy az érzelmeket mellőző racionális kampányokra tízmillió fonttal többet kell költeni, mint az érzelmeket felkorbácsoló kampányra. Ugyanez az USA-ban, ahol 189 milliárd dolláros (Görögország GDP-jével) többletköltségre van szükség.
Morgan és Evans meghatározták a "uncsikalipszis négy lovasát" (Four horsemen of Dullapocalype), az unalomig vezető hajtóerőket:
1. Teljesítmény: a Meta felületén egyre több pénz költenek a hirdetők Evans szerint azért, mert lényegesen kevesebb idő van a történetmesélésre, mint a lineáris TVben, ennélfogva többet költünk unalmas, kevésbé hatékony reklámokra.
2-3. Optimalizáció és általánosítás: Morgan azt szemléltette, hogyan lettek az izgalmas, vicces karakteres lógókból sablonos feliratok.
4. Beszerzés: a túloptimalizált, az MI által uralt világban hányszor engedheti meg magának az ügynökség a többszöri újrakezdést a kampányában? Vagy tovább költik a világ pénzét a hatékonyság nélküli hirdetésekre, vagy az összeget inkább formabontó megoldásokra költik. A szerzők példának említették a Szezám utca című mese íróit, akik a matematikák és az irodalmat megszerettették a gyerekekkel, de a reaity írókhoz is lehet fordulni, akik a semmiből érdekességet gyártanak.

Tegyünk fel öt kérdést minden nagyobb projekt szervezésekor:
1. A közönség nyelvén beszélünk? Ha ez nem így történik, irreleváns fogalmakkal telik meg a reklám.
2. Megdöntöttük a fogyasztói feltételezéseket a márkánkkal szemben? lehetünk fontosak a minőségi projektünkkel, de semmit sem ér, ha nem tesszük azt érdekessé.
3. Elég drámát, történetmesélést, érzelmet használtunk? A karakterek interakcióiba minden esetben drámát vittek a szerzők, hogy a nézők bevonódjanak. Két karakter egymás mellé állítása nem elég.
4. Valós mércék alapján ítéljük meg a munkánk érdekességét, vagy csak saját mérce szerint döntünk? Kreatív lécet kell megugrani a minőségi, érdekes munka érdekében.
5. Tényleg különbözünk, elég karakteresek vagyunk?
(Ref. Vincze Anett)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról