SzavazásAz utóbbi 2 évben végeztetek-e használói igényvizsgálatot?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A MI nem helyettesíti a kreativitást - már ha szolgáltatásunk eléri a kreatív szintet
Címkék: analógia | arculat (magunkról mutatott kép) | információ prezentálása | marketing | mesterséges intelligencia | pr (bizalomkeltés) |
A MI uniformizál és miatta érdektelen reklámok árasztják el a fogyasztókat, melyek összköltsége megegyezik Görögország GDP-jével - ez részleteiről két reklámozási szakember végzett el kutatást, és egyben kideríteni bizonyítékokkal alátámasztva, hogyan lehet a közönség érzelmeit felkelteni.
Adam Morgan, az Eatbigfish alapítója és Jon Evans, a System1 ügyfélszolgálati vezetője az unalmas reklámok által okozott pénzügyi veszteségek okait mutatják be, akik hat éven át ötvenötezer reklámot vizsgáltak meg. Kiderítették, hogy az érzelmeket mellőző racionális kampányokra tízmillió fonttal többet kell költeni, mint az érzelmeket felkorbácsoló kampányra. Ugyanez az USA-ban, ahol 189 milliárd dolláros (Görögország GDP-jével) többletköltségre van szükség. Morgan és Evans meghatározták a "uncsikalipszis négy lovasát" (Four horsemen of Dullapocalype), az unalomig vezető hajtóerőket: 1. Teljesítmény: a Meta felületén egyre több pénz költenek a hirdetők Evans szerint azért, mert lényegesen kevesebb idő van a történetmesélésre, mint a lineáris TVben, ennélfogva többet költünk unalmas, kevésbé hatékony reklámokra. 2-3. Optimalizáció és általánosítás: Morgan azt szemléltette, hogyan lettek az izgalmas, vicces karakteres lógókból sablonos feliratok. 4. Beszerzés: a túloptimalizált, az MI által uralt világban hányszor engedheti meg magának az ügynökség a többszöri újrakezdést a kampányában? Vagy tovább költik a világ pénzét a hatékonyság nélküli hirdetésekre, vagy az összeget inkább formabontó megoldásokra költik. A szerzők példának említették a Szezám utca című mese íróit, akik a matematikák és az irodalmat megszerettették a gyerekekkel, de a reaity írókhoz is lehet fordulni, akik a semmiből érdekességet gyártanak. Tegyünk fel öt kérdést minden nagyobb projekt szervezésekor: 1. A közönség nyelvén beszélünk? Ha ez nem így történik, irreleváns fogalmakkal telik meg a reklám. 2. Megdöntöttük a fogyasztói feltételezéseket a márkánkkal szemben? lehetünk fontosak a minőségi projektünkkel, de semmit sem ér, ha nem tesszük azt érdekessé. 3. Elég drámát, történetmesélést, érzelmet használtunk? A karakterek interakcióiba minden esetben drámát vittek a szerzők, hogy a nézők bevonódjanak. Két karakter egymás mellé állítása nem elég. 4. Valós mércék alapján ítéljük meg a munkánk érdekességét, vagy csak saját mérce szerint döntünk? Kreatív lécet kell megugrani a minőségi, érdekes munka érdekében. 5. Tényleg különbözünk, elég karakteresek vagyunk? (Ref. Vincze Anett) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |