SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A sales-esek, avagy a tájékoztatók hatékonyságaA sales-es szakemberek (könyvtárra fordítva: a használókkal közvetlenül kapcsolatot tartó szolgáltatók) 55 százaléka nem rendelkezik semmilyen kereskedői tehetséggel, s nem ebben az üzletágban kellene tevékenykednie. 25 százalékuknak ugyan ezen a területen, de más pozícióban kellene lennie, és mindössze 20 százalékról mondható el, hogy a megfelelő helyen van -- derül ki egy hazai szolgáltatókat vizsgáló felmérésből. A cikk felfejti a mentegetőző szövegeket is:
- Mi kizárólag tapasztalt szakembereket alkalmazunk -- jelentése: Nincs kiépített rendszere a szakemberfejlesztésnek. - Sales-es csapatunk kreatív, önálló egyéniségekből áll -- jelentése: Képtelenek vagyunk embereink irányítására, nem vagyunk tisztában cselekedeteikkel. - 6-12 hónap, mire beletanul valaki a szakmába -- jelentése: Legalább egy évnek el kell telnie, mielőtt véleményt tudnánk alkotni alkalmazottunk teljesítményéről. - Több vasat képesek a tűzbe tartani -- jelentése: Nem vagyunk vele tisztában, milyen szinten sikerül ezeket a vasakat felmelegíteni. - Képtelenség manapság jó szakembert találni -- jelentése:Nem tudom, hol vagy mit keresek. A cikk további részében az ügyfelek igényein alapuló eladási stratégiát javall.
Hírforrás:
- F: okt. 20., link -- A könyvtári tájékoztatók hatékonyságának vizsgálatával kapcsolatban nincsenek elérhető hazai felmérések. Pedig hatékonyságuk alapvetően befolyásolja a könyvtárak megítélését. Vonatkozó külföldi példák elérhetők a MANCI adatbázisban.
Mire jó a referensz? címmel Koltay Tibor írása a 3K októberi számában a hús- vér tájékoztató által ki- és felhasználható tudások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt, az elektronikus tájékoztatás fejlődését is áttekintve -- külföldi irodalmak alapján. (MG)
2004. november 10. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): - F: okt. 20., link -- A könyvtári tájékoztatók hatékonyságának vizsgálatával kapcsolatban nincsenek elérhető hazai felmérések. Pedig hatékonyságuk alapvetően befolyásolja a könyvtárak megítélését. Vonatkozó külföldi példák elérhetők a MANCI adatbázisban.
Mire jó a referensz? címmel Koltay Tibor írása a 3K októberi számában a hús- vér tájékoztató által ki- és felhasználható tudások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt, az elektronikus tájékoztatás fejlődését is áttekintve -- külföldi irodalmak alapján. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |