Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

A sales-esek, avagy a tájékoztatók hatékonysága

A sales-es szakemberek (könyvtárra fordítva: a használókkal közvetlenül kapcsolatot tartó szolgáltatók) 55 százaléka nem rendelkezik semmilyen kereskedői tehetséggel, s nem ebben az üzletágban kellene tevékenykednie. 25 százalékuknak ugyan ezen a területen, de más pozícióban kellene lennie, és mindössze 20 százalékról mondható el, hogy a megfelelő helyen van -- derül ki egy hazai szolgáltatókat vizsgáló felmérésből. A cikk felfejti a mentegetőző szövegeket is:
- Mi kizárólag tapasztalt szakembereket alkalmazunk -- jelentése: Nincs kiépített rendszere a szakemberfejlesztésnek.
- Sales-es csapatunk kreatív, önálló egyéniségekből áll -- jelentése: Képtelenek vagyunk embereink irányítására, nem vagyunk tisztában cselekedeteikkel.
- 6-12 hónap, mire beletanul valaki a szakmába -- jelentése: Legalább egy évnek el kell telnie, mielőtt véleményt tudnánk alkotni alkalmazottunk teljesítményéről.
- Több vasat képesek a tűzbe tartani -- jelentése: Nem vagyunk vele tisztában, milyen szinten sikerül ezeket a vasakat felmelegíteni.
- Képtelenség manapság jó szakembert találni -- jelentése:Nem tudom, hol vagy mit keresek.
A cikk további részében az ügyfelek igényein alapuló eladási stratégiát javall.

Hírforrás: - F: okt. 20., link -- A könyvtári tájékoztatók hatékonyságának vizsgálatával kapcsolatban nincsenek elérhető hazai felmérések. Pedig hatékonyságuk alapvetően befolyásolja a könyvtárak megítélését. Vonatkozó külföldi példák elérhetők a MANCI adatbázisban. Mire jó a referensz? címmel Koltay Tibor írása a 3K októberi számában a hús- vér tájékoztató által ki- és felhasználható tudások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt, az elektronikus tájékoztatás fejlődését is áttekintve -- külföldi irodalmak alapján. (MG)
2004. november 10.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=a_sales-esek_avagy_a_tajekoztatok_hatekonysaga
Régebbi hírforrás(ok): - F: okt. 20., link -- A könyvtári tájékoztatók hatékonyságának vizsgálatával kapcsolatban nincsenek elérhető hazai felmérések. Pedig hatékonyságuk alapvetően befolyásolja a könyvtárak megítélését. Vonatkozó külföldi példák elérhetők a MANCI adatbázisban. Mire jó a referensz? címmel Koltay Tibor írása a 3K októberi számában a hús- vér tájékoztató által ki- és felhasználható tudások fejlesztésére helyezi a hangsúlyt, az elektronikus tájékoztatás fejlődését is áttekintve -- külföldi irodalmak alapján. (MG)
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról