SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A szolgáltatásfejlesztés sikerének feltételeiAlapvető, hogy a frontvonalon (a könyvtár esetében leginkább: a fizikai vagy virtuális tájékoztatópultnál) dolgozók a használói k+f (kutatás és fejlesztés) folyamat középpontjában legyenek. Ennek több előnye is van:
1. A vevőkhöz legközelebb álló munkatársakat rendkívül elkötelezetté teszi az innovációban betöltött központi szerepük. 2. Nő a dolgozói lojalitás, csökken a fluktuáció, 3. A használó jó érzéssel távozik. A vevőközpontú szolgáltatásfejlesztés offenzív stratégiája: elmélyített kapcsolat kialakítása a fontos vevőkkel, a tágabb vevőkörbe tartozó ügyfelek számának növelése majd új vevői tartományokba való terjeszkedés. A defenzív stratégia: a versenytársak megbontási (vagy könyvtár esetében a versenyelőny növelésére vonatkozó) tevékenységének azonosítása és elhárítása. A fejlesztés folyamata: 1. A legfőbb célcsoport kialakítása és fejlesztése 2. Bővítés. a. képességek bővítése; b. szegmentumok bővítése 3. Terjeszkedés. a. képességek kiterjesztése; b. szegmentumok kiterjesztése. Ha sikerül a vevők / használók / olvasók számára csábító értékajánlatokkal előállni, elkerülhető az árverseny. Élenjáró vállalkozások ehhez egyre inkább nem belső, hanem külső fejlesztőket vonnak be, innovációt várásolnak meg, azaz kiszervezik a fejlesztést, vagy annak jelentős részét. A feladatok tehát: figyelem a használók nyereségére, szegmentálásuk igényeik és vágyaik szerint, nagyszerű használói élmény nyújtása, a használó köré szervezett működés, az irányítás a vevőkkel közvetlenül kapcsolatot tartó munkatársak kezébe helyezése. Eredmény: holisztikus vevőközpontú innovációs rendszer. (ref.: MG)
Hírforrás:
A vevőközpontú innováció menedzselése -- szisztematikusan / Larry Selden, Ian C. MacMillan. In: Harvard Businessmanager 8 (2006) 10 p. 18-27.
2007. február 07. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): A vevőközpontú innováció menedzselése -- szisztematikusan / Larry Selden, Ian C. MacMillan. In: Harvard Businessmanager 8 (2006) 10 p. 18-27. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |