SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A vezetők által végzett mérgezés hatásmechanizmusa - könyvtárban is
Címkék: innováció, szolgáltatásfejlesztés | vezető | munkaügy | szervezeti kultúra | etika, fegyelmi kérdések | emberi minőség | cselekvésképtelenség |
Egy szervezet előmenetele 80%-ban a vezető képességén múlik. Gyakran láthatjuk, hogy a vezető képes durva eszközökkel rövid távon sikereket elérni, ám közben bedarálja munkatársait. Az így lecsökkentett hatékonyságot külső pénzinjekciókkal ellensúlyozza (ha tud forrást szerezni). Az ilyen vezető felemelkedése frusztrált, magában kevéssé, viszont az erős kézben annál jobban bízó közösségekben gyakori. A jelenség megfigyelhető szervezeti, szakmai vagy annál is magasabb szinten is. Magam közkönyvtárban találkoztam mérgező vezetővel, aki - ha netán kérdés merült fel elképzeléseivel kapcsolatban - a kételyeket kiváltó szövegét, feltehetőek elégtelen szakmai érvek miatt mégegyszer elmondta, de már jóval hangosabban. Ilyen ihletéséből született meg a Hogyan keserítsük meg beosztottaink életét link c. cikk fordítása :-) Egy tavalyi TED-előadás rámutat a főnöki mérgezés stratégiai romboló mechanizmusára és tüneteire. Ha pl. olyat látunk, hogy egy könyvtár munkatársai nem mernek önálló véleményt mondani, csak hallgatóznak a közösségi fórumokon, tartósan alacsony szintű a kreativitásuk, okkal merülhet fel, hogy felettesük folyamatosan mérgezi őket. (MG)
- Mit akarnak legjobban az emberek a vezetőiktől? A világ minden pontjáról több mint 20.000 munkavállaló adatából azt láttuk, hogy a válasz egyszerű: tiszteletet. A tiszteletteljes bánásmódot fontosabb tartották az elismerésnél, a megbecsülésnél, a hasznos visszajelzéseknél, sőt a tanulási lehetőségeknél is. Akik megtisztelve érzik magukat, 56%-ban egészségesebbek, 92%-ban jobban koncentrálnak, 1,1x nagyobb valószínűséggel maradnak a szervezetben, és sokkal - 55%-kal - elkötelezettebbek. - A tiszteletlenség vagy gorombaság sokféle magatartást foglal magába: mások kigúnyolása, becsmérlése, maró élcelődés, sértő viccek, mobilozás értekezleteken. Felmérés kimutatta, hogy a modortalanság gyengíti az emberek motiváltságát: 66 százalékuk kisebb erőbedobással dolgozott, 80 százalékuk arra fecsérelte idejét, hogy a történteken rágódott, és 12 százalékuk otthagyta munkahelyét. [S nemcsak a közvetlen érintettre, hanem a szem és fültanúkra - praktikusan a szervezet egészére - hatással van.] Vizsgálatokat végeztünk, amelyekben öt résztvevő tanúja volt, hogy a kísérletvezető gorombán viselkedett valakivel, aki késve érkezett. A kísérletvezető ezt mondta: "Mi van magával? Elkésett, maga felelőtlen! Nézzen már magára! Hogy képzeli, hogy így megtarthatja az állását?" Egy másik vizsgálatban, egy kis csoportban azt néztük, milyen hatása van, ha egy csoporttag sérti meg egyik társát. Nagyon érdekes, amit tapasztaltunk, mert a tanúk teljesítménye is csökkent, és nemcsak kis mértékben, hanem elég jelentősen. [25%-ban okozott gyengébb teljesítményt és 45%-ban csökkentette az ötletek számát.] A modortalanság pusztító. Ragályos, és már akkor is hordozói leszünk, ha csak jelen vagyunk. És nemcsak a munkahelyeket érinti. [Folyt. köv. - Az előadás folytatásában rámutat a helyes magatartásra is.] Régebbi hírforrás(ok): Hogyan keserítsük meg beosztottaink életét? - Rövid útmutató a demotivációhoz link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |