Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Adatalapú megoldásokkal javítják a használói elégedettséget 2. - Hogyan lehetne vonzóbb a könyvtár? (olvasóink szavazatára)

Az első részben bemutattuk, hogy az amerikai Clarivate kutatása szerint jelenleg milyen hatások érik a felsőoktatási hallgatók teljesítményét. A felmérés rámutatott többek közt arra is, hogy a digitális jártasság nem terjed ki a könyvtár sok szolgáltatásához szükséges kompetenciára. A könyvtár segíthet azoknak, akik bemennek oda, de mi a helyzet azokkal, akik nem járnak könyvtárba?
A felmérés szerint a hallgatók 20%-a soha nem jár, vagy nagyon ritkán látogat el könyvtárba. A kutatás 13 hallgatót kérdezett meg arról, hogy miért nem látogat el könyvtárba (hasonlóan 2023-as KIT kutatásunkhoz: link ). A válaszok közt szerepelt egyebek mellett: a hallgató inkább otthon tanul, elégedetlen a könyvtár lokációjával, vagy prekoncepciója szerint a könyvár nem nyújt számára hasznos szolgáltatást.

Néhány javaslat a könyvtáraknak, hogy mit lehet tenni a nem-használók eléréséért:
- Erősebb együttműködés külső egyetemi érintettekkel - beleértve a marketinget, az oktatásfejlesztést és a hallgatói önkormányzatot -, hogy a diákok jobban megismerjék a könyvtári forrásokat és szolgáltatásokat.
- Értékelni kell a régi és az új csatornák kommunikációs lehetőségeit és határait a jobb kihasználás miatt, pl. a hallgatók belefáradtak az őket elárasztó e-mailek olvasásába. Az University College London 2023-as adata szerint 5%-os e-mail megnyitási arányt értek el.
- A könyvtár eljuttatása a diákokhoz: a felmérés szerint az egyetemi hallgatók 70%-a campuson kívül él. Az offline események közvetítésével újabb nézőket lehet bevonzani, plusz digitális felhasználói élményt is kell nyújtani, pl. ne legyenek zsúfolt oldalak, több helyen szétszórt információk.
- Ráadásul a diákok a tanulmányok mellett egyre több dologgal foglalkoznak, miközben mentális egészségük romlik, ebből következően is magasabbak az elvárásaik a felsőoktatással szemben. A könyvtárak a diákokhoz és oktatókhoz is elérő szolgáltatásai támogatást nyújthatnak. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról