SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Adatbányászat a könyvtári marketingben és az ügyfélszolgálat menedzsmentben A könyvtárak marketingtevékenységét, az olvasókkal való kapcsolattartást segítheti az adatbányászat és az ügyfélszolgálati menedzsment (CRM) Az előbbi korábban nem ismert, érvényes, és döntés-előkészítést segítő információt állít elő nagy adatbázisokban (vö.: integrált könyvtári szoftver) található adatminták segítségével. Két lehetőség adott a könyvtári marketingstratégiához: a használók felmérése és szolgáltatásfejlesztés. Mindkettő hátterében a kölcsönzési és az olvasói adatok állnak. Az adatbányászati eszközök -- osztályozás, klaszterezés, asszociációs szabály elemzése, minták elemzése -- felhasználható a használók elemzésére, valamint a szerzeményezés támogatására. Sőt, végső soron segítséget nyújt a nemhasználók könyvtárba csábítására. (ref.: MG)
Hírforrás:
Yen, C-H. In: Bulletin of Library and Information Science; (42) Aug 2002, p.58-68
2004. június 09. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Yen, C-H. In: Bulletin of Library and Information Science; (42) Aug 2002, p.58-68 |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |