Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Általános iskolai rangsor, egészen másképp: hol fejlesztik a leghatékonyabban a diákok képességeit?

Korábban többször kitértünk link arra a KIT-ben, hogy a könyvtárak tényleges minőségét az adja, hogy célcsoportjának tagjait mennyiben tudja sikerhez juttatni. Azaz: a könyvtár mekkora hozzáadott értéket tud adni. Hasonló a helyzet más szolgáltatók, például az iskola esetén is. (MG)

Idén is április elején tartják a beiratkozást az általános iskolák, vagyis addig kell eldönteni, merre tovább. Hogy könnyebb legyen a választás, megmutatjuk azokat az általános iskolákat, amelyek az országos kompetenciamérés adatai alapján az átlagosnál hatékonyabban fejlesztik a diákok matematikai képességeit.
Az Oktatási Hivatal évről évre listát készít a kiemelkedő teljesítményű iskolákról. Ezekben a listákban nem az számít, hogy hol milyenek az érdemjegyek, hány diák nyer tanulmányi versenyt, hanem az, hogy mekkora az iskolákban folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása.
Magyarországon ugyanis erős az összefüggés a diákok előzetes tudása, azaz a korábbi mérési eredményei és várható teljesítményük között. A korábbi mérési eredményekből "megjósolható", pontosabban megbecsülhető a gyerekek későbbi teljesítménye. Vannak azonban olyan iskolák, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik korábbi eredményei alapján várható volna.
A következő listán azokat az iskolákat (jellemzően általános iskolákat, de néhány hat- vagy nyolcosztályos gimnáziumot is) találjátok, amelyek a nyolcadikosok kompetenciamérésének eredménye alapján matematikából az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok képességeit. A lista a 2019-es kompetenciamérés alapján készült, 2020-ban ugyanis a koronavírus-járvány miatt elmaradt a teszt, a 2021-es eredményeit pedig még nem hozták nyilvánosságra. Az intézmények neve mögött szereplő szám azt jelzi, hogy a 2014 és 2019 közötti időszakban hányszor került a leghatékonyabban fejlesztő iskolák közé az adott intézmény (a teljes listát egyébként itt nézhetitek meg, mi azokat az iskolákat szedtük össze, amelyek az elmúlt öt évben legalább kétszer szerepeltek a kiemelkedő teljesítményű intézmények között).

Régebbi hírforrás(ok): link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról