SzavazásMennyire jellemző a könyvtári szakmai kommunikációra a 'ne szólj szám, nem fáj fejem'?
KIT hírlevél évfolyamok2025
|
Amikor a finnek újragondolták a könyvtárat - megszületett az Oodi
Címkék: marketing | legjobb gyakorlat (közkönyvtár) | közösség mint erő és információforrás (2.0) | közkönyvtár, közművelődési könyvtár | innováció, szolgáltatásfejlesztés | Finnország | Oodi, Helsinki | pr, public relations, bizalomkeltés | szervezés, szervezeti kérdések | tervezés, stratégia | közösségépítés |
A közös célok érdekében a város polgáraival való együttműködés hozzájárul a biztonságosabb, egészségesebb, boldogabb és befogadóbb közösség létrejöttéhez. Hagyományosan a könyvtár használóit passzív alanyként kezelték, különféle szempontú felhasználói panelekbe sorolva őket. A Helsinki Városi Könyvtárban azonban túl akartak lépni ezen a felfogáson, s az állampolgárokat közvetlenül be kívánták vonni a könyvtári tér és szolgáltatás átformálásával kapcsolatos tervezés és döntéshozatal lépéseibe.
A workshopokon együtt dolgozhatott a háziasszony a számítógépes fejlesztővel, a városfejlesztési aktivista az irodalmárral. Egészen új keretei jöttek így létre a könyvtári jövő tervezésének. A makerspace koncepció, a család- és helytörténeti "történetkönyv", a csomagmegőrzőnek nevezett irodalmi eseménysorozat teljes egészében, a "nyugalom helye relaxáció és összpontosítás számára" című projekt pedig csökkentett költségvetéssel valósult meg. Különféle fejlesztési hipotéziseket tesztelhettek, áttekinthették, mi működik jól s mely pontokon kell változtatni, új fejlesztési ötletekkel állhattak elő, hozzájárulhattak a felhasználói élmény javításához, és speciális célcsoportok számára nyújtott szolgáltatások tervezésében is részt vehettek. A könyvtár baráti köre tehát aktívan befolyásolta a fejlesztési prioritások formálását, rajta hagyva a keze nyomát a fejlesztési koncepció minden lényeges elemén. (A könyvtár újraértelmezése: közös tervezés az állampolgárok bevonásával jövőbeli önmagunk és városaink számára; ref.: Németh M.) |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |