SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
'Amúgy ti mit csináltok egész nap?'
Címkék: pr (bizalomkeltés) | hatékonyság | identitás | imázs (kép, amit rólunk mások alkotnak) | munkaügy | elismerés |
Egy félhomályos folyosón hallottam...
Alkalmanként bérbe adunk egy termet néhány órára. A bérlő a beszélgetés egy pontján megkérdezte: "Amúgy ti mit csináltok egész nap?" Egy országos könyvtár alvállalkozója mesélte döbbenten: "Egy hét alatt képtelenek voltak elintézni azt, hogy egyeztessenek a kérdésben az igazgatóval. Ahogyan elnéztem munkájukat, el nem tudom képzelni, mit csinálnak munkaidőben." Régi és pikirt pr-es szöveg: "nem elég jónak lenni, annak is kell látszani". Amely - ha kellemetlenül is hangzik - minimum két dolgoz vet fel: 1. Tényleg, menyire hatékony a munkánk? - Amelyet persze, könyvtárban dolgozva, nehezen tudunk nem könyvtári tevékenységekhez mérni. Vannak összehasonlításra alkalmas, hatékonyságot mutató adataink? Vagy ott tartunk, hogy munkánk minőségét nem lehet mérni? 2. Számolnunk kell azzal a szintén kellemetlen hatással, hogy a külső szemlélő a számára meghökkentő dolgokat - esetünkben a henyélést - veszi sokkal inkább észre, nem a természetesnek vett, szorgos ténykedést. Egy nem szerencsés munkatársi vagy bármelyik könyvtári példa más szakmabeliek elismertségét is lerontja. De hát gyakran így járunk mi is el az észlelésben és a véleményformálásban... 3. Nem elég, hogy jól, vagy szorgosan dolgozunk, de a jót, megfelelőt tesszük-e? Tényleg?! Ugyanis egyre kevésbé lehet eladni a nem hatékony könyvtári tevékenységet a külső szemlélőnek (vö.: link ), akkor sem, ha egyébként beleszakadunk a nem hatékony, netán felesleges munkába. 4. Ha meg vagyunk győződve arról, hogy tényleg szorgosak vagyunk, akkor kommunikáljuk is tevékenységünket? OK, a marketing vagy a pr külön szakma is, ám ilyen szakember igénybe vételére, vagy saját magunk ezirányú továbbképzésére számos szakmai lehetőség nyílik. Szinte évente elhangzanak közel ugyanazon szakmai tartalmak a témában. Tehát akár meg is tanulhatóak :-) (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |