Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Átalakul a marketing...

Gerzsó Márk, Vieeye alapítója és CEO-ja: A marketing nagy átalakulásban van. Az elmúlt években egyre komplexebbé válik. 10-15 évvel ezelőtt még valaki elmondhatta magáról, hogy ő online marketinges és valóban rendelkezett is egy átfogó tudással. Ez ma már nem így van. Egyszerűen túl mélyek az egyes területek ahhoz, hogy valaki az egészet átlássa, és ez szerintem még inkább fokozódni fog. Ezen kívül 2-3 éves távlatban nagyon meg fog drágulni az új kapcsolat, új ügyfélszerzés, főleg a GDPR szabály okozta technikai változások miatt. A mérések sokkal pontatlanabbak lesznek, az érdeklődés alapú célzások rendkívül meg fognak gyérülni, ezek a marketing lehetőségek vagy beszűkülnek vagy eltűnnek. A ma még rendelkezésre álló adatok egy része kiesik, és emiatt egyre fontosabb lesz, hogy megtartsuk a már megszerzett ügyfélkapcsolatokat akkor is, ha nem történt esetleg vásárlás.

Tehát a CRM rendszerek, az adatbázisok, a marketing automatizációk szerepei abszolút felértékelődnek.
A másik nagy trend pedig az AI, ami rendkívül jelentős hatással fog bírni. A marketing szakmába ez még csak mostanában tört be, de már állások vannak veszélyben miatta, és mindenki azt keresi, hogy hogyan lehet az AI segítségével növelni a hatékonyságot. Azt gondolom, hogy az AI integrálása a marketingbe és az ügynökségi életbe már ma is elengedhetetlen.

Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a legjobban foglalkoztat?
- G.M: Egyértelműen az AI. Ezt már most is használjuk, nem csak mi, hanem nagyon sokan ebben a szakmában a különböző szöveges és vizuális tartalmak egy részének elkészítéséhez. De az ügyfélkommunikációban is egyre jobban használható.
Vannak olyan bővítmények, amelyek az email rendszerrel összekötve az emailek jó részét megválaszolják helyettünk. És az AI már be tud szállni az adatok elemzésébe is. Én azt gondolom, hogy azok az ügynökségek, akik nem tudják hatékonyan beintegrálni az AI-t a napi folyamatokba, hátrányba fognak kerülni, és ki fognak esni. Ez nagyon éles helyzet, és aránylag gyorsan meg kell rá találni a választ. Az AI bejött ugyan a tartalomgyártásba, és minden kreatív folyamatot olcsón elő tud állítani, ráadásul bárki hozzá tud férni, viszont ahhoz extra nagy szakértelemre lesz szükség, hogy a minőséget tartani tudják az ügynökségek.
Lehet, hogy be tudsz pötyögni három mondatot és kijön egy kép vagy szöveg, csak az nem lesz ugyanolyan minőségű sem SEO szempontból, sem bármilyen marketing szempontból. Közepes szintet könnyebb lesz hozni, viszont a magasabb szintekhez extra szakértelemre lesz szükség.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról