SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Átalakul a marketing...
Címkék: hatékonyság | informatikai fejlesztés, automatizálás | marketing | mesterséges intelligencia | tervezés, stratégia |
Gerzsó Márk, Vieeye alapítója és CEO-ja: A marketing nagy átalakulásban van. Az elmúlt években egyre komplexebbé válik. 10-15 évvel ezelőtt még valaki elmondhatta magáról, hogy ő online marketinges és valóban rendelkezett is egy átfogó tudással. Ez ma már nem így van. Egyszerűen túl mélyek az egyes területek ahhoz, hogy valaki az egészet átlássa, és ez szerintem még inkább fokozódni fog. Ezen kívül 2-3 éves távlatban nagyon meg fog drágulni az új kapcsolat, új ügyfélszerzés, főleg a GDPR szabály okozta technikai változások miatt. A mérések sokkal pontatlanabbak lesznek, az érdeklődés alapú célzások rendkívül meg fognak gyérülni, ezek a marketing lehetőségek vagy beszűkülnek vagy eltűnnek. A ma még rendelkezésre álló adatok egy része kiesik, és emiatt egyre fontosabb lesz, hogy megtartsuk a már megszerzett ügyfélkapcsolatokat akkor is, ha nem történt esetleg vásárlás.
Tehát a CRM rendszerek, az adatbázisok, a marketing automatizációk szerepei abszolút felértékelődnek. A másik nagy trend pedig az AI, ami rendkívül jelentős hatással fog bírni. A marketing szakmába ez még csak mostanában tört be, de már állások vannak veszélyben miatta, és mindenki azt keresi, hogy hogyan lehet az AI segítségével növelni a hatékonyságot. Azt gondolom, hogy az AI integrálása a marketingbe és az ügynökségi életbe már ma is elengedhetetlen. Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a legjobban foglalkoztat? - G.M: Egyértelműen az AI. Ezt már most is használjuk, nem csak mi, hanem nagyon sokan ebben a szakmában a különböző szöveges és vizuális tartalmak egy részének elkészítéséhez. De az ügyfélkommunikációban is egyre jobban használható. Vannak olyan bővítmények, amelyek az email rendszerrel összekötve az emailek jó részét megválaszolják helyettünk. És az AI már be tud szállni az adatok elemzésébe is. Én azt gondolom, hogy azok az ügynökségek, akik nem tudják hatékonyan beintegrálni az AI-t a napi folyamatokba, hátrányba fognak kerülni, és ki fognak esni. Ez nagyon éles helyzet, és aránylag gyorsan meg kell rá találni a választ. Az AI bejött ugyan a tartalomgyártásba, és minden kreatív folyamatot olcsón elő tud állítani, ráadásul bárki hozzá tud férni, viszont ahhoz extra nagy szakértelemre lesz szükség, hogy a minőséget tartani tudják az ügynökségek. Lehet, hogy be tudsz pötyögni három mondatot és kijön egy kép vagy szöveg, csak az nem lesz ugyanolyan minőségű sem SEO szempontból, sem bármilyen marketing szempontból. Közepes szintet könnyebb lesz hozni, viszont a magasabb szintekhez extra szakértelemre lesz szükség. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |