SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Átrendeződés a közösségi médiában, jönnek az okoshangszórók és a podcastok
Címkék: gép, technikai eszköz | felmérés | USA | hangzóanyag- és zenei információszolgáltatás | közösségi média |
Haldoklik a Facebook, meglepő, mi erősödik helyette. - Az Edison Research és a Triton Digital nyilvánosságra hozta a közösségi médiára és az okoseszközökre vonatkozó kutatásának eredményeit, amelyből egyértelműen kiderül, hogy előbbi erősen stagnál, csak az Instagramnak sikerül egy kicsit felkapaszkodnia, a Facebook viszont elég erős lejtőn van.
- KÖZÖSSÉGI MÉDIA - átalakulóban van, ez már a kutatásból is egyértelműen kiderül: az 1500 amerikai megkérdezésével készült kérdőív azt mutatja, hogy egyedül az Instagram tudott növekedni 2018-hoz képest, akkor még a megkérdezettek 36 százaléka, most már 39 százalékuk használja az applikációt. Egyértelmű viszont, hogy a Facebook komoly lejtőn indult el: 2017 óta nagyjából 15 millió felhasználót veszített. Még mindig az idősebbek között népszerűbb a platform, az 55 év felettiek nagy része még fenn van az oldalon, a fiatalabbak viszont egyáltalán nem preferálják, a 12-34 év közöttiek már csak 62 százaléka használja, míg ez az arány 2017-ben 79 százalék volt. A megkérdezettek 79 százaléka nyilatkozta azt, hogy valamilyen közösségi médiát használ, ez is egy kicsit csökkent a 2017-es 80 százalékhoz képest. A Pinterest is erősen veszít a népszerűségéből: idén már csak a 12-34 éves válaszadók 31 százaléka használja, és csak egy százalék mondta azt, hogy ez az első számú közösségi platformja. - KÜTYÜK - Érdekes, hogy az okoshangszórók piaca fellendülőben van: két évvel ezelőtt a megkérdezettek mindössze 7 százaléka használt ilyen eszközt, míg 2019-ben már 23 százalékuknak volt otthon, nagy részüknek Amazon Alexája. Ennél is fontosabb, hogy rengeteg felhasználó váltott a kísérleti fázisról arra, hogy az okoshangszórók a mindennapjaik részévé váljanak. A tabletek piacán is növekedés figyelhető meg: évente 12 százalékkal nő az ilyen eszközökkel rendelkezők száma, míg a mobiltelefon-piacon stagnálás figyelhető meg. - PODCASTOK [online hangszolgáltatás] - Az igazán érdekes változás viszont a podcastok között mutatkozik: 2018-ban még a megkérdezettek 26 százaléka hallgatott csak rendszeresen podcastokat, 2019-ben, mindössze egy év alatt, ez az arány 32 százalékra nőtt. Igazán a fiatalok között egyre népszerűbbek ezek a felületek, a 12-24 éves korosztályban tíz százalékot nőtt a hallgatottságuk. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |