SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Automatizálódó kommunikáció - előre felkínált válaszlehetőségek
Címkék: analógia | informatikai fejlesztés, automatizálás | innováció, szolgáltatásfejlesztés | mesterséges intelligencia | közösségi média |
Ha a Facebook-on kedvelni kezdünk egy oldalt, a Facebook-tulajdonú Messenger automatikus chat-üzeneteket kínál fel, pl.: "Megtudhatnám az egyik termék árát?" "Hol található a bolt?" "Hogyan van nyitva ma a bolt?" "Milyen típusú fizetési lehetőségeket használhatok?" - Arról persze én döntök, hogy e szájamba adott kérdéseket használom-e, vagy sem. Arra azonban mindenképpen hasznos, hogy olyan kommunikációt segít a rendszer beindítani, amire én nem feltétlenöl gondoltam. És persze növeli ennek az esélyét ez az első lépcsős chatbot-alkalmazás.
Lehet, hogy a könyvtár is biztathatna hasonlóan szolgáltatásainak igénybe vételére e mesterségesintelligencia-alkalmazást? Pl.: Melyik eheti programunkat szeretnéd meglátogatni. A hétvégére van-e már olvasnivalód? Milyen irodalmat tudnak tanulmányaimhoz ajánlani? - Persze, az adott Facebook-profilhoz igazodva, más-más kérdést ajánlva a diáknak, kismamának, nyugdíjasnak, középkorú hölgynek; mást a hét elején, mást egy-egy ünnep előtt stb. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |