Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Az a legkevesebb, hogy a szemüveg megmutatja a polcon a könyv helyét

A karunk és a fülünk után a technológiai nagyvállalatok most a szemünkre koncentrálnak: kirajzolódott, hogy legtöbbjük a kiterjesztett valóságra (augmented reality, AR) alapuló szemüvegekben látja a jövőt. Ezek nem keverendők össze a külvilágot kizáró, teljesen virtuális képet mutató virtuálisvalóság-szemüvegekkel. A lényeg éppen a különbségben van: az AR-szemüvegek lencséjén át jól látható a külvilág, az eszköz annak objektumaira - például az éppen nézett alkatrészre, vagy navigáció közben a környékbeli utcákra - vetít rá hasznos információkat, illetve jelenít meg a fizikailag létezők mellett, alatt, fölött virtuális elemeket.
Azt már tudni lehet, hogy a mindennapi felhasználásra szánt okosszemüvegek ára jellemzően 1500 és 3000 dollár között lehet. (A gyártókat ez hosszabb távon még az okostelefonokénál is nagyobb profitrátával kecsegteti.) Azt viszont nemhogy a valószínűsíthető felhasználók, hanem talán még maguk a tervezők is csak találgatják, hogy az ipari környezeten kívül, a mindennapokban kinek miért éri majd meg fél-egymillió forintot adni egy szemüvegért. Az valószínű, hogy a viselők minden olyan információt megkapnak majd a szemük elé vetítve - például bejövő chatüzenetet, a hívó fél nevét -, melyekért most még elő kell venniük a telefonjukat vagy rá kell nézniük az okosórájukra. Kényelmes, az tény, de több ezer dollárt aligha sokaknak ér meg ez a kényelem.
Egy fokkal ígéretesebbek azok a megoldások, melyek ugyan telefonnal is elérhetők, ám szemüvegben sokkal látványosabbak. Ilyen a már említett navigáció, melynek során már valóban lehetetlen eltéveszteni az útvonalat, a szemüveg ugyanis valós időben belevetíti a térképet a látómezőbe. Szintén hasznos lehet, ha városnézés közben egy-egy nevezetesség mellett azonnal felvillan néhány információ. Ám a jelenleg közismert ötletek közül egyik sem tűnik olyannak, ami igazi áttörést hozhat.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról