SzavazásMennyire jellemző a könyvtári szakmai kommunikációra a 'ne szólj szám, nem fáj fejem'?
KIT hírlevél évfolyamok2025
|
Az értő figyelmet romboló akadályok
Címkék: hatékonyság | használói élmény, UX, user experience (2020-) | személyes tájékoztatás | virtuális, online tájékoztatás | ügyfélszolgálat, panaszkezelés | emberi minőség |
A könyvtárban legalább két helyen fordul elő az értő figyelem. Egyik a munkatársak között, kollégák között, vagy főnök-beosztott viszonyban. Mint nemrég KIT-felmérésünkben felmerült, mindkettő potenciálisan stresszel járó helyzet lehet. A másik helyzet a használóval való interakció, minősítettem a tájékoztatás. Ha a használó az ajánlásként kapott olvasnivalókat alapvetően többletfeladatokként érzékeli, az lényegében garantálja a számára az utolsó könyvtárhasználatot. Praktikusan: elűztünk egy használót. Ezért érdemes gyakorolnunk az értő figyelmet. Az alábbiakban az értő figyelem akadályozó tényezői közül egyet emelünk ki a forrásból. (MG)
Sorolj fel minél több dolgot, ami általában akadályozza, elvonja a figyelmedet az aktuális tevékenységedről, beszélgető partneredről! Mik azok, amik elsőre beugranak? Ha sok minden eszedbe jutott, és úgy érzed, hogy a figyelem fenntartása szinte már-már lehetetlen küldetés, nem vagy vele egyedül, sőt a jelenség sajnos általánosnak mondható... A pszichológiai akadályok hasonlóak az érzelmiekhez, olykor nehezen is választhatóak külön. Mégis, ha erről beszélünk, akkor inkább a gondolataink vannak a fókuszban. Tipikus és gyakran előforduló pszichológiai gát, hogy gyorsabban gondolkodunk, mit ahogyan a partnerünk beszél, és a saját gondolatainkban kalandozunk, ahelyett, hogy "vele maradnánk" és valóban arra figyelnénk, amit mond. Ennek gyakran a folyománya, hogy nem tudjuk leküzdeni a vágyunkat, hogy kérdésekkel, vagy a saját ötleteinkkel bombázzuk a másik felet, ami automatikusan áthelyezi a fókuszt ránk, egyértelműen megtörve az értő figyelem varázsát. Az elménk tehát határozottan gátló tényező, ezért érdemes arra nézve technikákat elsajátítani, hogy hogyan tudjuk ezekben a helyzetekben a leghatékonyabban elcsendesíteni. (Group Dynamics) |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |