Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

A hivatalos menetrendet senki nem igazítja hozzá a valósághoz (tájékoztatásminőség)

De a pályaállapotok miatt arrafelé [Tornanádaska felé] amúgy sem lenne lehetőség eszeveszett száguldásra. A vasúton lassújelnek nevezett sebességkorlátozások sokasága miatt - olyan helyek is akadnak, ahol óránként 10 kilométer az előírt tempó - a tornanádaskai vicinálisok menetrendszerűen 10-30 perces késésekkel közlekednek. És noha ez a helyzet - ahogy egy kalauz fogalmazott - "évszázadok óta" változatlan, a hivatalos menetrendet senki nem igazítja hozzá a valósághoz.

Vigaszképpen kipróbálhattam rajta a MÁV büszkeségének egyik legfőbb tárgyát, a Szolnoki Járműjavítóban gyártott IC+ fantázianevű kocsit. (A szupervagonnal csak az volt a baj, hogy sem annak, sem a szomszédos ugyanilyennek nem működött a WC-je, harmadik kocsiba továbbmenni pedig nem lehetett, merthogy az átjáróajtó is rossz volt.) Ahhoz képest, hogy mekkora késést kellett volna behoznia, a borfőváros nevét viselő szerelvény néhol inkább csak vánszorgott Tokaj felé, megkérdeztem hát a kalauzt: számíthatok-e rá, hogy Debrecenben megvár a csatlakozó járat. Ő nem tudta, ezért inkább leszálltam Nyíregyházán, és busszal utaztam tovább Mátészalkára. Így egy óra alatt odaértem a két és fél órás MÁV-os alternatíva helyett. Izgalmas dolog a vonatozás, jópofa dolgokat lát közben az ember, de ha valahonnan valahová el akarok jutni, nem biztos, hogy a MÁV-ot érdemes választani.

Ha valaki Csengerben fölszáll a reggel fél 6-os vonatra, legközelebb másnap hajnalban tud visszamenni. Mármint a 30-40 kilométeres tempóval battyogó vonattal, merthogy busz persze van, éppen húsz közvetlen járat megy naponta, méghozzá - a vasúttal ellentétben - a falvak központján keresztül. A felújított - gondosan MÁV-kékre festett, belül viszont kissé lecsupaszított - interpicin odafelé egy, vissza három utas volt rajtam kívül. Még a működtetési költség picurka töredékét sem hozza vissza a járat, mivel a buszbérletet is elfogadják rajta, csak valaki felszálljon. Hogy mi értelme van ennek? Kizárólag az, hogy Orbán Viktor azt mondhassa: az ő országlása alatt egyetlen vasútvonalat sem zárnak be Magyarországon.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról