SzavazásA könyvtári vezetők legfontosabb személyes tőkéje pillanatnyilag
KIT hírlevél évfolyamok2023
|
Az információ-visszatartás 'kultúrája' - 2. Akkor szólunk, ha biztonságban érezzük magukat
Címkék: tudásstratégia (2015.05-) | szakmai belső kommunikáció (2013.02-) | identitás | * | vezető | munkaügy | információ-visszatartás | emberi minőség | szervezeti kultúra |
A link anyagot folytatva:
A VitalSmarts 1025 menedzser és alkalmazottat kérdezett meg, mikor volt olyan problémája a munkában, aminek nem adott hangot. Mi volt ez a történet és mi lett a következménye a szervezetben. A kutatók több száz választ kaptak, amelyet öt kategóriába tudtak sorolni. Ezek a legáltalánosabb és legköltségesebb témakörök az információ-visszatartás kapcsán: - Harapós kollégák: Konfrontáció elmulasztása a durva, tiszteletlen munkatársakkal szemben. Előfordulhat részükről durva nyelvezet, zaklatás, információ-visszatartás vagy a visszajelzés hiánya. - Stratégiai ballépések: Felszólalás elmulasztása a pontatlan vagy hibás gondolkodással szemben. A probléma súlyosbodik, ha a vezetés anélkül hoz döntéseket, hogy a szakértőkkel konzultálna vagy reagálna aggályaikra. - Lusta és inkompetens kollégák: Beszélgetés hiánya a rossz rossz munkamorálról, hozzáértés vagy elköteleződés hiányáról közvetlen a munkatárssal vagy a felettessel. - Bántalmazó főnökök: Nyílt beszéd elmulasztása azokról a károkról, amit a hatalomban lévő tesz, hogy a saját akaratát előtérbe helyezze. - Menedzsment-káosz: Tisztázás hiánya, mikor az emberek bizonytalannak érzik magukat a szerepükkel, felelősségükkel, határidővel kapcsolatban. A biztonságérzet hiánya akadályozza, hogy tisztázzák a helyzetet. Ezekben az esetekben az emberek gyakran inkább egymásnak panaszkodnak (78%), plusz vagy felesleges munkát csinálnak (66%), töprengenek a problémán (53%), vagy dühösek lesznek (50%). Ezek nem csak nem segítenek, de költségesek is. A válaszadók 40%-a elismerte, hogy ezzel két hetet is veszteget a munka helyett. Átlagosan egy embernél a költségek elérik a 7,5 ezer dollárt. A bonyolultabb beszélgetések elkerülése a minta 20%-a szerint több mint 50 ezer dolláros kárt okoz. Mivel minden megkérdezett legalább egy esetet tudott azonosítani. Szerencsére a kultúra megváltoztatható. Az emberek akkor szólalnak fel, ha biztonságban érzik magukat és feljogosultnak a megszólalásra. Ezért minden vezetőnek bátorítani kell az alkalmazottakat, és biztosítani őket, hogy szívesen veszik az észrevételeiket. Először nem azon kell gondolkodni, hogy mi történik a felszólaláskor. Hanem azon, hogy milyen következménye lehet a hallgatásnak. A problémákat érdemes túlzott érzelmek, például harag vagy undor nélkül elmondani a másiknak. Biztosítsd a másikat a pozitív szándékodról, hogy ő se érezze magát bizonytalannak. Bátorítsd a másikat, hogy nyugodtan ellentmondhat a véleményednek, csak induljon el a párbeszéd a problémáról. (ref.: Habók Lilla)
Hírforrás:
Harvard Business Review (2012.05.)
2017. november 13. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |