Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Az internet, mint üzleti médium

Az internet az egyik legfontosabb közvetítő csatorna az üzleti partnerek megtalálásában - állítja egy közösen készített tanulmányban a Nielsen/NetRatings, a MORI Research és a The Washington Post.
A tanulmány szerint, amely mintegy 1000 cégvezető megkérdezésével készült, az interjúalanyok 60%-a állította azt, hogy a web hatékony módja annak, hogy a hirdetők megtalálják oket. A magazinok és a napilapok kerültek a második helyre ebben az összehasonlításban mintegy 55 illetve 45%-os említettséggel, majd a televízió zárta a sort a maga 30%-ával.
Ráadásul a megkérdezettek majdnem 50%-a nyilatkozta azt, hogy a web hatással van rá üzleti döntéseinél, míg 35%-ukat elsősorban a magazinok, 20%-ukat pedig a televízió befolyásolja. 77% úgy gondolja, hogy a web hatékony módja annak, hogy megismerjék az új termékeket, illetve cégeket, és ezzel a véleménnyel majdnem kétszer annyian vannak így, mint azok, akik a magazinokat tartják erre a legalkalmasabbnak. A tanulmány szerint az üzletemberek egyre gyakrabban használják az online médiát döntéseiknél, és egyre kevésbé a hagyományos médiumokat. Minden ötödik megkérdezett azt válaszolta, hogy legalább öt órát használja az internetet munkanapokon - és ebbe az időbe nem számolta bele az e-mailezést.
A megkérdezettek 55%-a hangsúlyozta, hogy a múlt évhez képest sokkal többet internetezik. Ennek a csoportnak a fele azt is hozzátette, hogy ezzel egyidőben csökkent a tévénézéssel töltött idő, míg kb. 45%-uk nyilatkozta azt, hogy kevesebb időt tölt újságolvasással. A válaszadók 40%-a hozzátette, hogy valószínűleg jövőre még többet fog internetezni. Érdekes, hogy amíg a megkérdezettek többsége azt válaszolta, hogy jobban szereti az új termékekről szóló hirdetéseket interneten megkapni, addig mégis úgy nyilatkozott, hogy a televíziós hirdetésekre tovább emlékezik. 54%-uk szerint a tévés hirdetések sokkal érdekesebbek, mint az interneten láthatók.
Mindezek ellenére a felmérésből egyértelműen kiderült, hogy a web (és ezen belül is az online hírek) egyre hatékonyabb szerepet játszik a cégvezetők döntéseinek befolyásolásában. (...) Korábban az Online Publishers Association egyik tanulmányában már olvasható volt, hogy munkaidőben az internet a vezető médium, míg munkaidőn túl a televízió mögött csak a második helyen áll.

Régebbi hírforrás(ok): link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról