Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Az internethozzáférés nem befolyásolja az iskolai teszteredményeket

Az állami iskoláknak a tantermek internet-összeköttetésére fordított kiadásai a jelek szerint nem fejtenek ki mérhető hatást a kaliforniai diákok tanulmányi eredményére - vonja le a következtetést két amerikai közgazdász nemrégiben napvilágot látott felmérése. Az oktatástechnológia szakértői ugyanakkor úgy vélik, a kutatás nem kellően mély, és túlságosan leegyszerűsíti a problémát. A felmérés a kaliforniai iskolák esetében vizsgálta, vajon az iskolák távközlési szolgáltatásokkal való ellátását célzó szövetségi E-rate program milyen hatást gyakorol a diákok teljesítményére. Austan Goolsbee, a University of Chicago tanára, a felmérés egyik készítője kritikaként fogalmazta meg, hogy "ha az E-rate program célja pusztán a hozzáférés növelése, akkor a program sikeresnek bizonyult, ám hogyha ennél nagyobb célokat tűzünk ki, azt láthatjuk, hogy semmi sem támasztja alá a program tanulmányi teljesítményre gyakorolt jótékony hatásait." Goolsbee és kollégája, Jonathan Guryan a Stanford Achievement Test-9th Edition kitöltésekor elért eredményeket vette figyelembe, megállapítva, hogy "az eredmények nem támasztják alá, hogy az internetbe történő befektetéseknek bárminemű mérhető hatása lenne a diákok teljesítményére." A kutatók, akik egy évet vártak arra, hogy az internet-összeköttetések befolyást gyakorolhassanak az iskolai eredményekre, az osztályzatok színvonalától és az egyes iskolák anyagi helyzetétől függetlenül mindenütt ugyanazt tapasztalták. Norris Dickard, a Benton Foundation oktatástechnológusa ugyanakkor úgy véli, a kutatók végkövetkeztetése a végletekig leegyszerűsíti a problémát. A szakember szerint a teszteredmények javulása aligha függhet össze egyetlenegy oktatásbeli tényezővel, legyen az például az internethozzáférés. Dickard szerint egyfelől túl korai arról beszélni, vajon van-e kapcsolat az internet-összeköttetés és a diákok teljesítménye között, másfelől pedig inkább a tanárok szakmai fejlődésével kellene sokkal többet foglalkozni. A szakember azt is hozzátette, hogy az üzleti életben és az iparban szintén nincs kézzel fogható bizonyíték a technológia jótékony hatására, ám ettől az amerikai cégek még nem szüntetik be technológiai beruházásaikat.

Régebbi hírforrás(ok): Infinit Hírlevél, link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról