SzavazásA hazai könyvtári szaklapok kínálata főként a ... szempontjait tükrözik
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Az olvasás csak az egyik ismeretszerzési eszköz -- és nem is a leghatékonyabb10%-át jegyezzük meg annak, amit olvasunk,
20%-át amit hallunk, 30%-át amit látunk, 50%-át amit látunk és hallunk, 70%-át amiről önmagunk beszélünk, 90%-át jegyezzük meg annak, amit önállóan kipróbálunk és végrehajtunk -- tartja a tapasztalat. Olvasásfejlesztés orrba-szájba, projekt projekt hátán -- teljesítményértékelés nélkül. Értem, értem; nem kérdés, hogy az olvasási készség sok szempontból növeli az életminőséget. Legalábbis egy ideig. Pl. a PISA szerint az olvasásra fordított idő növelésével növekszik az iskolai teljesítmény .-- de nem korlátlanul. A napi egy órán túli olvasás felett a teljesítmény csökken! (ld. Peter Schleicher előadását a budapesti IRA-világkongresszuson). Az olvasásprogramoknak tehát nem általában érdemes az olvasást ösztönözni, hanem a nem, vagy alig olvasókat érdemes jó olvasókká tenni. A jó olvasók istápolása könnyű ugyan, de kidobott ráfordításnak tűnik. (MG) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |