SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Az olvasás nem növeli az intelligenciát, max. néhány kognitív funkciót javít
Címkék: felmérés | felolvasás, mesélés | gép, technikai eszköz | használó (gyerek, fiatal) | kutatás + fejlesztés | olvasás |
Bár az ambiciózus szülők alig várják, hogy utódjukat a lehető legkorábbi életkorban olvasni lássák, felmérések nem igazolják vissza az igyekezetet, legalábbis 7 és 8 évesek esetében. A Journal of Applied Developmental Psychology szaklapban közölt link kutatás szerint a vizsgált 7 és 8 éves korú gyerekek esetében az olvasás mennyisége nem volt jelentős hatással intelligenciájukra.
Öt évesek esetében azonban hatást mutattak ki bizonyos kognitív képességek esetében: az olvasás és a figyelemösszpontosítás valamint a térészlelés között találtak pozitív összefüggést. Szintén szignifikáns pozitív korreláció volt az olvasás és a memória / tanulás között, amennyiben az anya az átlag alatti szinten törődött a gyermekkel [vö.: szegény családok nagyobb rászorultsága - MG]. Ugyanazon kutatás azonban azt is mutatta: az olvasás és a számítógép-használat sokkal hasznosabbnak tevékenységnek tűnik, mint a tévénézés. A pszichológusok 381 finn és amerikai gyereket vizsgáltak. (ref.: MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |