SzavazásEgy szakmai előadás célja, hogy...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Azért utasítjuk el az innovációt, mert...
Címkék: tudásstratégia (2015.05-) | szakmai belső kommunikáció (2013.02-) | marketing | identitás | munkaügy | elismerés | szervezeti kultúra | információ-visszatartás | emberi minőség | cselekvésképtelenség |
Egy több kutatás eredményeit összefoglaló cikk szerint a bizonytalanság kerülésére való késztetés olyan erős, hogy emiatt még azok is "vakká válhatnak" a kreatív ötletekre - amelyek szükségképpen bizonytalansággal járnak -, akik azt állítják, hogy a kreativitást keresik. Egy 2011-es kutatás szerint még az olyan, közmondásosan kreatívnak számító helyeken is, amilyen pl. egy reklámügynökség kreatív részlege, a megbeszéléseken hajlamosak elnyomni az érdekes, új (ezáltal kockázatos) ötleteket, és azokat támogatni, akik a bevált megoldások mellett érvelnek. A magyarázat szerint, ha valaki döntési pozícióba kerül, akár korábbi önmagával szembe menve az óvatosabb megoldás mellett teszi le a garast. [A témában ld. még: rendszerigazolás elmélet link ]
Persze nincs min csodálkozni: rögtön az első hely, ahol a kreativitást visszanyesik, az iskola: a tanárok túlnyomó többsége azokat a diákokat szívleli jobban, akik engedelmeskednek, végzik a kiadott feladatot. Miközben a diákok arról hallanak az órákon, hogy a találmányok és azok feltalálói hogyan voltak hatással a történelem menetére és a tudomány fejlődésére, az ő saját ötleteiket rendszerint figyelmen kívül hagyják. Azonban a kreativitás társas visszautasítottsága akár még jót is tehet, serkentheti is az új ötleteket. Egy másik tanulmány szerint ugyanis, ha valakit nem fogadnak el, szinte felszabadító lehet számára az érzés, hogy már nem kell megfelelni, és elmélyedhet a kreatív tevékenységében. Összességében az lehet sikeres kreatív ember, aki egyszer már túltette magát a konformitás-nyomáson, majd függetleníteni tudja magát a társas nyomástól is. Néhány ötlet, a teljesség igénye nélkül: S hogy mit tehet egy nagy szervezet? - Ki kell gyomlálnia a felesleges "köröket" a szabályozásokból (merthogy itt már szabályozások, vagy akár utasítások egész rendszere jött létre), és több felelősséget kell adni egy-egy terület szakértőinek. - Jobban kell érteni az ügyfél igényeit, legyen az akár külső, akár belső ügyfél. - Ne azt nézzék, ki javasolta az adott ötletet, hanem azt, hogy mi a javaslat. - Lehessen hibázni, ami természetesen nem egyenlő azzal, hogy slendriánul végzik a kollégák a munkájukat. Ha a hibák eltussolásra fordított energiát arra fordítja a szervezet, hogy a munkatársak tanuljanak belőlük. [részletesebben: ld. a forráslinket] |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |