Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Bombaüzlet az ügyfélkapcsolat! -- CRM a könyvtárban is?

A BBJ által a múlt héten szervezett 'Building customer relationships' (ügyfélkapcsolatok építése) konferencia egyik legérdekesebb mondata talán az volt, hogy az ügyfélszolgálatokba fektetett összeg hatvanszoros a megtérülési mutatója: egy befektetett euró hatvanat hoz, míg úgy általában a marketingre fordított csak ötöt. A könyvtár esetében nehezen értelmezhető a nyereség, pontosabban gyakran inkább nem akarjuk értelmezni. Így ugyanis nem kell a saját teljesítményszintjével szembesülni. A könyvtári szolgáltatások nyeresége azonban körülírható, pl.: az ügyfelek elégedettség-növekedése, helyesen megválaszolt referenszkérdések, megtalált dokumentumok száma, aránya. S ahogyan az üzleti életben is a termék vagy szolgáltatás minőségét nagyban befolyásolja a kommunikáció, úgy a könyvtárban is tapasztalható ez a hatás. Ahogy egy hazai banki szakember elmondta: a bankok lényegében ugyanazokat a kondíciókat kínálják. Ami őket igazán megkülönbözteti, az a kommunikáció szintje, milyensége. Lehet, hogy az egyre szomorúbb könyvtári imázs leginkább a könyvtári kommunikáció szintjének indikátora? A minőség unásig hangsúlyozása helyett a verbális és nonverbális kommunikációra érdemes helyezni a hangsúlyt -- a könyvtárak esetében is.
A CRM (Customer relationship management = ügyfélkapcsolati menedzsment) támogatására hatékony könyvtári szoftverek léteznek, ám gyakorlatilag kihasználatlanok e célra. Padig az üzleti életben emlegetett cross-selling és up-selling, azaz keresztértékesítés és felülértékesítés a könyvtárban is értelmezhető lenne. (MG)

Hírforrás: Building Customer Relationships, Budapest Business Journal konferenciája, nov. 12., a prezentációk: link
2003. november 19.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=bombauzlet_az_ugyfelkapcsolat-crm_a_konyvtarban_is
Régebbi hírforrás(ok): Building Customer Relationships, Budapest Business Journal konferenciája, nov. 12., a prezentációk: link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról