SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Bombaüzlet az ügyfélkapcsolat! -- CRM a könyvtárban is?A BBJ által a múlt héten szervezett 'Building customer relationships' (ügyfélkapcsolatok építése) konferencia egyik legérdekesebb mondata talán az volt, hogy az ügyfélszolgálatokba fektetett összeg hatvanszoros a megtérülési mutatója: egy befektetett euró hatvanat hoz, míg úgy általában a marketingre fordított csak ötöt. A könyvtár esetében nehezen értelmezhető a nyereség, pontosabban gyakran inkább nem akarjuk értelmezni. Így ugyanis nem kell a saját teljesítményszintjével szembesülni. A könyvtári szolgáltatások nyeresége azonban körülírható, pl.: az ügyfelek elégedettség-növekedése, helyesen megválaszolt referenszkérdések, megtalált dokumentumok száma, aránya. S ahogyan az üzleti életben is a termék vagy szolgáltatás minőségét nagyban befolyásolja a kommunikáció, úgy a könyvtárban is tapasztalható ez a hatás. Ahogy egy hazai banki szakember elmondta: a bankok lényegében ugyanazokat a kondíciókat kínálják. Ami őket igazán megkülönbözteti, az a kommunikáció szintje, milyensége. Lehet, hogy az egyre szomorúbb könyvtári imázs leginkább a könyvtári kommunikáció szintjének indikátora? A minőség unásig hangsúlyozása helyett a verbális és nonverbális kommunikációra érdemes helyezni a hangsúlyt -- a könyvtárak esetében is.
A CRM (Customer relationship management = ügyfélkapcsolati menedzsment) támogatására hatékony könyvtári szoftverek léteznek, ám gyakorlatilag kihasználatlanok e célra. Padig az üzleti életben emlegetett cross-selling és up-selling, azaz keresztértékesítés és felülértékesítés a könyvtárban is értelmezhető lenne. (MG)
Hírforrás:
Building Customer Relationships, Budapest Business Journal konferenciája, nov. 12., a prezentációk: link
2003. november 19. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Building Customer Relationships, Budapest Business Journal konferenciája, nov. 12., a prezentációk: link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |