SzavazásEgy szakmai előadás célja, hogy...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Calgary közkönyvtára megmutatja, milyen is a zöld könyvtár (olvasóink szavazatára)
Címkék: Calgary Public Library | Kanada | könyvtár, köz- | környezettudatos tervezés | pr (bizalomkeltés) | tudásstratégia (2015.05-) |
A Calgary Public Library (CPL) környezetvédelmi kampányt indított. 2008-ban Calgary-ban már a csapból is a "zöldítés" folyt. A CPL mégis a környezetvédelmet kívánta népszerűsíteni. Közösségük számára akarták fontossá tenni a könyvtárat. Projekttervezői csoport alakult. A kampány lépései:
1. Célkitűzés: a nyilvánosság, a figyelem felkeltése. A kutatások szerint a "zöldítő" szervezetekhez nagyobb bizalommal fordulnak, ezért a CPL is minél több ember "elérését" tűzte célul zöld üzenetével. A projektre a költségvetésük mindössze 2000 USD volt. 2. Kommunikációs eszköz kiválasztása: SWOT-elemzéssel. Már mindent "környezetbarátként" szokás reklámozni, ezért a telített piacon a CPL kevés eséllyel tűnt volna ki. Jobbnak látták, ha a környezeti felelősségvállalásra fókuszálnak. Azt tudatosítják, hogy a könyvtár használói zöldek. Zöldnek lenni olyan egyszerű, mint könyvtárat látogatni. A bolygót segítik vele. 3. Hatásos üzenet: Mindenki számára közérthetően leírták, hogy a könyvtár mennyi papírt spórolt. Számításaik szerint 840 000 kilogramm papírt takarítottak meg. Ez a szám 187 kifejlett elefánt súlyával egyenlő. Jelmezes figurákat terveztek a megmentett fák, vizek és a fák által termelt oxigén megjelenítésére. Kiagyalták a "Green Before Green Was Cool" [Zöld, mielőtt menő lett a zöld] szlogent. 4. Időzítés a legnagyobb hatás érdekében: Calgary-ban is volt zöld hét bőséges programmal, ezért a hetet megelőző napot választották, mert ekkor a média már felkészült a zöld témákból. A médiát 4 nappal előbb tájékoztatták. A sétálóutcában, ebédidőben érhetik el a legtöbb embert. 5. Kivitelezés: a kampány fizikai alkotóelemeinek elkészítése. Rájöttek, hogy kikelhet az olvasójegy, ha elültetik! A magokkal átitatott kártyákat egy neten talált céggel gyártatták le. Lásd a KIT hírt: link . Azon már spóroltak, hogy a jelmezeket ismerőssel varratták. A víz megtakarítását egy fürdőköpenyes férfi jelképezte. "A fák szeretik a könyvtárakat" feliratú sztrájktáblák feldobták az eseményt. A médiacsomag tartalma: kis virágcserép tőzeggel, fakanálszerű lapát, papírzacskóban föld, a magos könyvtári kártya, médiaközlemény és háttéranyag - az utóbbiak újrahasznosított papírból. A csomagokat kerékpáros futárral szállíttatták ki. Végül lefotózták, amint Gerry Meek, a könyvtár igazgatója egy csoport gyerekkel együtt elülteti a könyvtári kártyákat. 6. A rendezvény hatékonyságának értékelése: Több mint 300 000 embert értek el a médiában. Két óra alatt a jelmezesek több mint 1500 emberrel léptek kapcsolatba. A magos kártya volt a legnépszerűbb, de nem jutott mindenkinek. Lényeg: jó ötletnek találták. A jelmezek nem sztereotip módon, hanem viccesen tüntették fel a könyvtárosokat. Több médiacsomagot kellett volna összeállítani, mert sok újságíró már nem kapott. Üzenetük célba ért: zöldnek lenni olyan egyszerű, mint az olvasójegyet használni. (Ref.: Szabó Eszter) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |