SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Célzott vagy kellemes szolgáltatást nyújtson a könyvtár?
Címkék: analógia | használói élmény (UX) 2020- | hatékonyság | informatikai fejlesztés, automatizálás | innováció, szolgáltatásfejlesztés | legjobb gyakorlat (kereskedő, terjesztő) | marketing | minőség, -irányítás, -fejlesztés | tudásstratégia (2015.05-) |
A Google stratégiája, hogy a keresésre minél gyorsabban és pontosabban adjon választ.
Ezzel szemben a YouTube, Facebook, vagy a Netflix stratégiája, hogy a válasz a keresésre ne azonnal érkezzen. A keresés nehézkes. Sőt, nem is biztos, hogy megadja a választ. Viszont több, az érdeklődés céljához közel álló tartalmat kínál. Ez a stratégia áll közel a figyelemgazdaság céljához: tölts el minél több időt a felületünkön, és fogyassz minél többet - miközben a rólad készült egyre pontosabb profilt értékesíteni tudjuk a hirdetési piacon. Melyik stratégia álljon közel a könyvtárhoz - ha egyáltalán szeretnénk optimalizálni a katalógust? A közkönyvtári inkább szórakoztasson, mint a YouTube, a szakkönyvtári törjön a célra, mint a Google? Érdekes, az Elsevier tudományos kiadó mindkettőt kínálja: alapértelmezésben gyors és pontos válaszra tör, de felkínál a használó profilozása után, annak érdeklődési körében pl. top 25 tartalmakat is. Meglepő módon a könyvtárak csak kivételes esetben élnek a profilozás (a használók érdeklődési csoportok és attitűd szerinti kategorizálása és ellátása) lehetőségével. Balázs László (FSZEK) meglátása szerint a közkönyvtárak 10-15 éve elfogadhatatlannak találták a profilozást, és azt gondolták, hogy a profilozás elutasítását a felhasználók díjazzák. Közben ugyanis a fiatalabb használók egyre inkább elvárnák, hogy a könyvtár - a YouTube és Netflix stratégiájához hasonlóan - testre szabott ajánlatokkal bombázza őt. A könyvtárnak tehát meg kell fontolnia: - melyik generáció igényeire optimalizál - köz- illetve szakkönyvtár-e - felületein melyik stratégiát tolja előtérbe? (összeáll: MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |