SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Cikknek látszó hirdetés -- könyvtárügyben is?!Ún. pr-cikknek nevezik azt, mely írás térítés ellenében jelenik meg, és tartalmát az újságíró helyett a hirdető határozza meg. (Helyes elnevezés reklámcikk lenne, mert a hirdetés nem pr-es -- azaz bizalom megteremtésére irányuló -- tevékenység.) Az ilyen alkotás ismertetőjegyei: az adott témát a fizető fél szemszögéből mutatja be. Ha több nyilatkozó fél van, akkor mindegyikük az adott hirdetési üzenetet támogatja. Kritikus kérdésfeltevés nincs, hiszen az tágabb -- esetleg nem kívánatos -- összefüggésbe is helyezné az üzenetet. Olyankor szoktak vele élni, amikor a közlő fél nem képes kreatív módon hírértéket produkálni, vagy maga az üzenet nehezen állná ki a kritikus újságírói szemléletet. Az eljárás természetesen etikátlan, hacsak nem szerepel a cikk végén a hirdetésre utaló x. A kritikus befogadó számára az üzenet ugyanakkor talmi. S duplán az, ha az anyag közpénz felhasználásával készül. (MG) - A témával kapcsolatban: jún. 16.
Régebbi hírforrás(ok): Kreatív, link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |