SzavazásKönyvtárban nincs botrány, mert...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Csendes felmondás - hallottál ilyenről a könyvtárban?
Címkék: szakmai belső kommunikáció (2013.02-) | könyvtáros mentálhigiénéje (2024-) | identitás | egészségügy (munka-) | vezető | munkaügy | cselekvésképtelenség |
Amikor egy munkavállaló csak a minimumelvárásokat teljesíti a munkahelyén, éppen csak annyit dolgozik, hogy ne rúgják ki, emellett demotivált és érzelmileg is távolságot tart a feladataitól, azt az állapotot nevezik csendes felmondásnak. "Akár azt is mondhatnánk, hogy az illető lélekben már felmondott, csak idő kérdése, hogy mikor fog hivatalosan is távozni a munkahelyéről" - mondja Takács Sándor, a Corvinus Egyetem tanára, a témában írt tanulmány egyik szerzője.
Ő és kutatótársai arra jutottak, hogy az egyik fő ok, ami ide vezet, ha egy cégnél, intézménynél megszűnik vagy nem megfelelő a belső kommunikáció. Ilyenkor a munkavállalók már kevésbé lesznek lojálisak, a vállalat iránti bizalom csökkenése pedig a munkához való hozzáállásukat is megváltoztathatja. Hasonló hatása van a félreérthető, nem egyenes, esetleg manipulatív kommunikációnak, ami ráadásul konfliktusokhoz és elégedetlenséghez vezethet. Mindez már nemcsak a munkavállalók közérzetét rontja, de gyakran a cég hatékonyságát is. De mit is jelent a nem megfelelő kommunikáció? "Azt, hogy nincs kétirányú információáramlás, azaz a vezetőség felől nem jut le a munkavállalókig az információ, és fordítva, a vezetőség sem értesül arról, hogy mit tartanának helyesnek üzleti vagy szervezeti értelemben a dolgozók" - mondja Takács. Szerinte a már említett manipulatív kommunikáció nem feltétlenül szándékos, de az eredmény szempontjából ez mindegy: a dolgozók bizalmatlanná válnak, a cég pedig veszít a hitelességéből. "Gyakori, hogy a folyosói pletykák előbb jutnak el a munkavállókhoz, mint a hivatalos kommunikáció. Még nagyobb probléma, ha a kettő tartalmilag eltér egymástól, és utóbb kiderül, hogy a folyosói híresztelések közelebb álltak a valósághoz" - mond egy gyakorlatias példát Takács. Éles helyzetben, amikor drasztikus változások történnek egy szervezet életében, gyakran jobb, ha a vezetőség arról is tájékoztatja a dolgozókat, amiről még nem tudni pontosan, hogy mi lesz a megoldás, hogy miként fogják kezelni az új helyzetet, kihívásokat - ad még egy tanácsot is.
Hírforrás:
HVG (43. sz.) / térítéses tartalom
2024. október 31. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |