Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Dán múzeumi branding és rebranding - megragadják a figyelmet

A dán múzeumok meglátogatása, sőt már a honlapjuk áttekintése során is mindegyiknél találkoztam az intézmények küldetésének kiemelésével - szakszerűen, figyelemfelkeltően és lényegre törően bemutatva az adott intézmény identitását. A tapasztalatcsere során számomra az arculat és megjelenés kezelése szolgált a legtöbb itthon is hasznosítható újdonsággal. A dán muzeális intézmények tudatosan alkalmazzák a branding [márkaépítés] elemeit, mint például a pozicionálást, a történetmesélést, a designt, az árképzést és a kapcsolattartást (vö.: link ). Néhány éve újradefiniálták önmagukat, s azóta megújult erővel érvényesülnek a kultúra és a szórakoztatás piacán. Mind rendelkeznek egy érzelmekre ható történettel, amelynek a látogató is részese lesz, amikor megnézi a tárlatokat, részt vesz egy-egy programon. A nagy márkákhoz élmények kapcsolódnak, és a branding azokra az élményekre épít, amelyet a látogatók kötnek hozzájuk. Az intézmények egyediségüket emelik ki, elhelyezik magukat a hasonló kulturális intézmények között, s célközönségüket is meghatározzák - bár az általánosan elmondható, hogy a múzeumlátogatók körét minden múzeum szélesíteni igyekszik. A branding a legfontosabb érzékszerveinkre - a látásra és a tapintásra - hat elsősorban. Magában foglalja a termék - esetünkben a múzeum - nevét, felépítését, a "csomagolását", a hirdetéseket és más marketinganyagokat, mint a weboldalt is. Ez az első szembetűnő elem, amivel a látogató találkozik. Ezután jön az alkalmazottak megjelenése és minden olyan mögöttes jelentés, ami a külsőségekhez kapcsolódik.
Néhány pl.:
- We Have the Objects! - A tárgyak nálunk vannak! (Dán Nemzeti Múzeum) link
- Go Slow - azaz Lassulj le és élvezd a művészetet, ami körülvesz! (Ny Carlsberg Glyptotek) link
- Five Ships - 1000 years of History - azaz Öt hajó - 1000 év történelme (Viking Hajó Múzeum) link

Hírforrás: Magyar Múzeumok
2017. október 10.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=dan_muzeumok
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról