SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Miért nem terjed a jó gyakorlat?
Címkék: analógia | felmérés | hatékonyság | innováció, szolgáltatásfejlesztés | szakmai belső kommunikáció (2013.02-) | oktatás, tanulás |
Az OECD 2009-es Teaching And Learning International Survey felmérésben részt vevő pedagógusok alapvetően két különböző együttműködési formát különítettek el
1. cserére és koordinációra épülő együttműködések, 2. hivatásbeli együttműködések). A két forma közül a tanárok cserére és koordinációra épülő együttműködése bizonyult erősebbnek, jobban működőnek. Hazánkban a két együttműködési mód között nagy a különbség. A pedagógusok jelentős többsége a saját intézményében tevékenykedik csupán, és nem tekint ki arra a szakmai közegre, amelyben kollégái hasonló területen végzik mindennapos tevékenységüket. Így például a szakmai jó gyakorlatok nem terjed és honosodik széles körben. A cserére épülő együttműködés a partnerségi kapcsolat befejeztével ugyancsak elszigetelten fejti ki a hatását, hiszen a pedagógus az intézményébe visszatérve honosítja meg a tapasztalatcsere során hatékonynak ítélt tanulástámogatási és fejlesztési lehetőségeket. (Habók Lilla ajánlásával) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |