Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Elnökválasztás 2.0

Obama karizmatikus voltát nem csak szónoklataiban villantotta meg. Tudatosan és következetesen építette fel internetes birodalmát is, így bújva az abszolút XXI. századi elnökjelölt szerepébe. Szónoki képességeit, bizalomgerjesztő megjelenését, fiatalos dinamizmusát az elnökjelölt és stábja tökéletesen kombinálta az internet és a hálózatos építkezés adta előnyökkel. Azt mondd, amit hallani akarok! -- Erre Obama a 'microtargeting' fogalmat rántotta elő belső zsebéből. A kampánystáb fontosnak tartotta, hogy mindenki személyre szabott üzenetet kapjon és ne legyen elege a szavazóknak abból, hogy számukra érdektelen szeméttel bombázzák őket. A floridai 60 éves halászt nagyon nem érdekli, hogy mit ígérnek a 20 éves fekete egyetemistáknak és fordítva. Ezért az időközben nagyon is alapossá vált adatbázis alapján létrehoztak személyiségprofilokat, és minden regisztrált tagot hozzárendeltek valamelyik kategóriához. Így mindenki csak azokat az üzeneteket kapta meg, ami számára érdekes és értékes lehetett. Barack Obama internetre húzódásának eredeti oka az volt, hogy híján volt a dollároknak, míg végül épp ennek a módszernek köszönhetően dúskált a pénzben. McCain vitte a nagy amerikai iparvállalatok millióit, ami bevált szokás volt már. A mágnások lobbiznak az elnöknél, majd később bekopognak, ha valami döntés érdekes számukra is. Obama ezzel szemben kiemelte, hogy az ő pénze nem ipari mogulok millióiból van, hanem a becsületes amerikai polgárok kis pénzéből. - F: nov. 10.

Hírforrás: Népszabadság Online, link , HWSW, link
2008. november 12.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=elnokvalasztas_20
Régebbi hírforrás(ok): Népszabadság Online, link , HWSW, link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról