SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Első éves hallgatók elérése az első héten 1. (olvasóink szavazatára)
Címkék: pr (bizalomkeltés) | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | használóképzés | rendezvény használók számára | USA |
A Loyola Marymount University (LMU) William H. Hannon Könyvtárának munkatársai olyan üzeneteket és programokat készítenek, amelyek célja, hogy minden új hallgatót az első félévben bejuttasson az épületbe. Az egyetem több mint 10 000 hallgatót vesz fel a képzésekre. A különböző felhasználói csoportok elérésével a könyvtár négy fős elérési osztálya foglalkozik rendezvények, kiállítások, marketing, kiadványok, túrák és orientációk révén. (Az alább ismertetett cikk két szerzője is az elérési osztály munkatársa.)
Az egyetemi hallgatók bevezetése nagyon megváltozott a világjárvány óta. Előtte még a könyvtárosok több száz új hallgató előtt tartottak "hallgatói meseórát", vagyis mesélték el egy-egy elsőéves hallgató történetét a könyvtár gyűjteményeinek és szolgáltatásainak használatáról. Az egyetemi forrásközponttal (ARC-vel) együtt létrehoztak egy fiktív karaktert, "LMU Sue"-t, aki diaképek és forgatókönyv segítségével mesélte el történetét. A kalandos sztoriban LMU Sue használja az ARC és a könyvtár szolgáltatásait, pl. kutatási konzultációkat a könyvtárosokkal. A forgatókönyvbe több mint 20 alkalommal írták be a "barátságos és segítőkész könyvtárosok" kifejezést, hogy a könyvtár "barátságos és segítőkész" márkáját erősítsék. LMU Sue karaktere az első évesek körében meglepő sikeres volt. Az egyik előadáson több száz diák tapsolt a végén: link . 2018-ban, az őszi félév első hónapjában az egyetem nagy forgalmú helyszínein a könyvtár asztalát is felkeresték a diákok. Ezen alkalmakkor emlékeztették (és néha kikérdezték) a diákokat az LMU Sue által az első egyetemi félév sikeres elvégzéséhez igénybe vett szolgáltatásokról. A sikeres bemutatót 2019-ben megismételték, és később is használták volna, de a világjárvány közbelépett. 2020 óta minden elsőéves kötelező online videósorozaton találkozik a könyvtárral. Az új hallgatóknak két videót kellett megnézniük a könyvtári tájékozódási modulban. Az első egy barátságos "üdvözlést" kínált több nyelven, amelyben diákmunkások szerepelnek link . A második videó majdnem 5 perces, és bővebb oktatói információkat tartalmaz link . 2024 őszétől minden elsőéves már egy új, professzionális, 2 perces könyvtári videót láthat. Ebben Lia, egy diákmunkatárs ad tanácsokat a "3 legfontosabb dologról, amit a William H. Hannon Könyvtárról tudni kell" - ezek pedig a kiemelkedő gyűjtemények, a kutatási támogatás és a különleges események. Az új, élőszereplős videóban már élő személyek, front-line (első vonalbeli) tájékoztató könyvtárosok szerepelnek, akik sokféle diákot, munkatársat és tartalmas interakciókat mutatnak be, ezzel is demonstrálva a diákokkal való lelkiismeretes törődést link . (Folytatjuk.) (Ref.: Szabó Eszter) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |