Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Első éves hallgatók elérése az első héten 2. (olvasóink szavazatára)

Noha a könyvtárosok már nem tartanak előadást az egyetemi hallgatókkal zsúfolt előadótermekben, a rövid, magával ragadó videók használata megadja az alaphangot a hallgatókkal való interakciókhoz. (A nagy sikerű történetmesélést és a videókat e híradás 1. részében link ismertettük. - szerk.) A Loyola Marymount University (LMU) William H. Hannon Könyvtára olvasószolgálati osztályának munkatársai a videók üzeneteit és hangulatát tovább erősítik az egyetem, ill. a könyvtár eseményein, pl. ilyen az üdvözlő hétvége és az éves könyvtári nyílt nap.

A minden hallgatónak kínált általános orientációkon kívül speciális hallgatói közösségek számára is tartanak eligazítást, pl. a "The Learning Community" (A Tanuló Közösség) keretében, amely egy éves program legfeljebb 36 kiválasztott résztvevő számára. Csoportjai: az első generációs hallgatók; az átjelentkező hallgatók; a nemzetközi hallgatók; a sportolók; az afrikai származású hallgatók. Pl. a félév első heteiben akár 1,5 órányi személyes találkozót is biztosítanak az első generációs és a fekete hallgatói közösségeknek azzal, hogy könyvtári orientációt és VIP-túrát szerveznek nekik. Az orientációs rész (30-45 perc) bemutatja a szolgáltatásokat, a gyűjteményeket és az ismeretterjesztő programokat. A túra (30-45 perc) pedig a csak a munkatársaknak fenntartott területekre és a különleges gyűjteményekbe vezeti be őket.

- A végzős (diplomás) hallgatók orientációs kihívásai (a forráscikk külön fejezetben tárgyalja ezt)
- Üdvözlő hétvége (LMU): sok egyetemi tevékenységben is részt vesz a könyvtár
- 15 perces túrák, amelyeket interaktív tevékenység zár (pl. az új hallgatók Post-it-cetliken felírják a könyvtár előterének falára törekvéseiket és céljaikat)
- könyvtári stand felállítása a könyvtár bejárata előtt márkás árucikkekkel és nagyméretű poszterekkel (szolgáltatásaik, gyűjteményeik és eseményeik fotóival).
- a ChatGPT segítségével 300 egyedi pozitív megerősítést készítettek, amelyeket szalaggal átkötött kis tekercsekre nyomtattak, és a könyvtár bejárata előtt sétálva kiosztották az új hallgatóknak.

A könyvtári nyílt nap - főként elsőévesek és átjelentkezők számára - célja a könyvtári szorongás csökkentése. Benne pl.: kutatási konzultációk, csoportos tanulószobák lefoglalása, keresés katalógusban, tájékozódás a könyvraktárakban, különgyűjtemények megismerése.
Az egyetemen hetente tartott ún. Wellness Szerdán, egy szabadtéri termelői piacon könyvtári asztalt állítanak fel, ahol egyedi matricákkal, szerencsekerékkel, tombolával hirdetik az eseményt. A hallgatók a nyílt napon való részvétellel pl. könyvtári pólókat nyerhetnek.

E-mail marketing: Amikor arról kérdezik a hallgatókat, hogy honnan értesültek a könyvtári eseményekről, az e-mail rendszeresen a második helyen áll. (Az első "a tanároktól hallottam róla".) Ráadásul az e-mailes eléréssel tudják, hogy közvetlenül a hallgatókat érik el, szemben a közösségi média közönségével. Egyedi e-mail sablonok készítésével is segítik az oktatókat és a hallgatókat.

Többféle módszerrel működő ökoszisztémát alakítottak ki, abból kiindulva, hogy a könyvtár használata az első egyetemi félévben összefügg a tanulmányi sikerrel. A meglévő kommunikációs csatornákat (pl. a szájpropagandát) is kihasználva a könyvtár márkáját erősítették. (Ref.: Szabó Eszter)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról